Korporacja Sony zapowiedziała uruchomienie internetowej księgarni, w której będzie można skorzystać z oferty ponad 10 tysięcy e-książek największych wydawnictw w USA. Wraz z uruchomieniem usługi e-księgarni, firma wypuści na rynek urządzenie umożliwiające czytanie e-książek - Sony Reader. Chociaż specjalnie przygotowane wersje cyfrowych książek pojawiły się na rynku już kilka lat temu, e-książki nie zyskały popularności porównywalnej do plików MP3. Potężna kampania promocyjna oraz wykorzystanie do sprzedaży e-booków usługi Sony Connect, która powstała z myślą o udostępnianiu muzyki przez internet, ma zapewnić sukces Sony. Cena książki w wersji elektronicznej ma być niższa o 25 procent od jej papierowego odpowiednika. Osoby, które zakupią Sony Reader otrzymają 50-dolarowy kupon na książki w e-księgarni Sony Connect. Samo urządzenie Sony będzie korzystać z technologii eInk, dzięki której zużycie baterii będzie znacznie mniejsze niż w czytnikach konkurencji. Planowana cena Sony Reader wynosi 350 dolarów. Nie przez przypadek wejście na rynek e-booków ogłosił także Matsushita, japoński koncern będący właścicielem firmy Panasonic. Matsushita planuje wystartować z własną internetową księgarnią, za stworzenie której odpowiedzialna będzie firma Words Gear (serwis zostanie uruchomiony w przeciągu kilku miesięcy). W internetowej księgarni koncernu Matsushita ma pojawić się ponad 10 tysięcy publikacji, zarówno książek, jak i komiksów. Te drugie mają pomóc w zdobyciu zupełnie nowych e-czytelników. Mówi się także o możliwości ściągania filmów. 5,5 calowy ekran - jeszcze nienazwanego - czytnika firmy Panasonic ma doskonale się do tego nadawać. Dotychczas e-książki nie znalazły wystarczającej liczby klientów, nie tylko ze względu na wysokie ceny czytników oraz brak jednego formatu zapisu (każda firma używa własnego ), ale i z powodu dostępności samych książek. Dotychczas firma oferowała jedynie czytnik - klient musiał samemu zdobywać książki. Otwarcie cyfrowych księgarni poprawi wcześniejsze błędy koncernów tworzących czytniki. Wraz z coraz większą akceptacją dla ściągania muzyki oraz filmów z sieci, także i wielkie wydawnictwa zmieniają swoje podejście do internetu, tworząc elektroniczne wersje swoich książek. Oprócz możliwości ściągania e-booków, czytnik Sony pozwoli na czytanie blogów oraz korzystanie ze skryptów Really Simple Syndication. Wiceprezydent ds. marketingu firmy Sony, Ron Hawkins, obiecuje, że to dopiero początek tego, co ma do zaoferowania jego firma w kwestii internetu i e-książek.