To swego rodzaju prezent urodzinowy, jaki użytkownicy zrobili krakowskiemu portalowi. Bowiem właśnie trzecie urodziny Interia obchodzić będzie niebawem - w przyszły wtorek 11 lutego. Zdaniem Tomasza Jażdżyńskiego, prezesa INTERIA.PL "portal rośnie jak na drożdżach". 3 mln bezpłatnych kont pocztowych złożonych w portalu i 5 mln odwiedzających w styczniu - to liczby, które mówią same za siebie. Kilkanaście dni przed trzecimi urodzinami INTERIA.PL liczba bezpłatnych kont poczty elektronicznej założonych w systemach pocztowych należących do portalu przekroczyła 3 miliony. Konto to zostało założone 30 stycznia 2003 r. Jednocześnie liczba odwiedzających portal przekroczyła w styczniu 5 milionów. Milionowe konto w portalu założone zostało 25 sierpnia 2001 r. Liczba dwóch milionów kont została przekroczona 10 czerwca 2002 r. W styczniu 2003 kolejne konto w systemach poczty elektronicznej INTERIA.PL zakładane było średnio co 17,7 sekundy. Poniżej publikujemy krótki wywiad, którego udzielił nam Tomasz Jażdżyński, Prezes Zarządu INTERIA.PL komentując tak wysoką popularność portalu. Redakcja: Po raz pierwszy INTERIA.PL uplasowała się na drugim miejscu w rankingu znajomości polskich portali. To bez wątpienia duża zmiana. Jak Pan skomentuje taki wynik Interii? Tomasz Jażdżyński: Analizie poddano tym razem znajomość adresu internetowego witryn internetowych, a nie logo. Badanie pokazało, że adres www.interia.pl zna 3/4 badanych Polaków. Na taki wynik pracowaliśmy 3 lata. Wyniki sondażu przeprowadzonego przez Ipsos-Demoskop jednoznacznie wskazują na liderów rynku: Najczęściej wymienianym portalem jest Onet - zna go 89 procent osób. Drugie miejsce pod względem popularności wśród internautów zajmuje Interia - 74 procent . 68 procent internautów zna Wirtualną Polskę. Redakcja: Czym Pan wyjaśni taki wzrost popularności? Tomasz Jażdżyński: Na rynku od dawna widać, a potwierdzają to także wyniki dostępnych badań, że przyrost popularności odnotowują właściwie wyłącznie duże witryny, mniejsze serwisy zajmują pozycje niszowe. Według danych SMG/KRC INTERIA.PL zanotowała w 2002 r. najwyższy wśród portali przyrost zasięgu miesięcznego. W grudniu ubiegłego roku liczba deklarujących odwiedzanie INTERIA.PL była o blisko 27 proc. wyższa niż przed 12 miesiącami. Rośniemy jak na drożdżach. ;-) Redakcja: Co jeszcze wydarzyło się w ciągu ostatniego roku? Tomasz Jażdżyński: Wprowadzaliśmy nowe i rozbudowywaliśmy już istniejące serwisy. Uruchamialiśmy nowe usługi a jednocześnie już istniejące zyskiwały na popularności. Liczba bezpłatnych kont pocztowych założonych w portalu właśnie przekroczyła 3 miliony. W styczniu portal odwiedziło ponad 5 milionów unikalnych użytkowników. 11 lutego, w trzecie urodziny INTERIA.PL, będziemy mieli co świętować. Wg sondażu z Internetem najczęściej łączy się duża grupa bardzo różnych osób, zarówno młodych jak i starszych, posiadających różne wykształcenie, mieszkających na wsi, w małych miasteczkach i wielkich aglomeracjach miejskich. Redakcja: Jak Interia.pl zaspokaja potrzeby tak różnych odbiorców? Tomasz Jażdżyński: Na tym właśnie polega idea portalu. Mamy na tyle dużo różnych serwisów i usług, że każdy - niezależnie od tego, kim jest - zawsze może znaleźć coś dla siebie. Począwszy od serwisów komunikacyjnych, przez rozrywkowe i informacyjne, aż do serwisów oferujących profesjonalne usługi dla firm. Redakcja: Czego życzyć w takim razie na następne trzy lata? Tomasz Jażdżyński: Więcej użytkowników oczywiście. Miarą sukcesu każdego medium, także internetowego, jest właśnie liczba osób, które z niego korzystają. Naszym życzeniem jest także, aby Internet nadal rozwijał się w takim tempie, jak dotychczas, aby jeszcze więcej ludzi posiadało coraz tańszy dostęp, dzięki czemu poznają jego ogromne możliwości kształtujące otaczającą nas rzeczywistość.