Obala to dotychczasowy pogląd, który głosił iż to właśnie szczęśliwi pracownicy są siłą napędową firm i pracują wydajniej niż ich smutni koledzy. Amerykanie przeprowadzili serię doświadczeń mających wykazać powiązania pomiędzy dwiema tymi sprawami. Szczęściem i jakością pracy. Badane osoby miały za zadanie zbudować obwody elektroniczne. Okazało się, iż melancholicy popełnili o połowę mniej błędów w trakcie składania obwodów niż te osoby, które postrzegały się jako szczęśliwe. Nie odnotowano natomiast różnicy w liczbie całkowicie ukończonych układów. Uczeni tłumaczą, że smutni bardziej przykładają się do pracy chcąc zapomnieć o trapiących i kłopotach i problemach, wierzą iż dobrze wykonana praca poprawi im nastrój. Teraz więc pracodawcy powinni uwzględniać emocje swoich pracowników i kreować takie sytuacje, które pozwolą im uwierzyć, że wykonywanie zadań z zaangażowaniem pozwoli im poczuć się dobrze.