Po serii eksperymentów Aradhna Krishna (University of Michigan) i Maureen Morrin (Rutgers University) odkryły, że wiele osób ocenia napoje po opakowaniu. Szczególny wpływ na ocenę zawartości ma solidność kubka. - Odkryłyśmy, że dotykowe właściwości opakowania mogą wpływać na ocenę zawartości. Dlatego takie rzeczy powinny być brane pod uwagę przy rozwijaniu produktu - napisały badaczki. Krishna i Morrin wyjaśniły, że nie dla wszystkich wrażenia dotykowe są tak samo ważne. Np. niektóre osoby lubią dotykać produktów, zanim je kupią, a są i takie, które robią to rzadko. Właśnie pod tym względem badaczki podzieliły uczestników. Uczestnicy badania dotykali kubeczki z zasłoniętymi oczami i z odsłoniętymi. Paradoksalnie, okazało się, że największa różnica w ocenach solidności opakowań występowała wśród osób najwrażliwszych na dotyk, które badały je "na ślepo". Mimo to badaczki zaobserwowały, że osoby, które lubią dotykać, najmniej sugerowały się bodźcami dotykowymi w ocenach smaku. Z kolei osoby mniej wrażliwe na takie bodźce, pijąc tę samą wodę mineralną z dwóch różnych kubków, gorzej oceniały napój w mniej solidnym kubku. Wyniki były podobne, kiedy uczestnikom jedynie powiedziano, z czego wykonane były kubeczki. - Osoby wrażliwsze na dotyk mają więcej przyjemności w odczuwaniu przedmiotów, częściej ich dotykają, więc mają większą świadomość wpływu bodźców na opinię o produkcie. W rezultacie, mogą wykorzystać takie wskazówki w jego ocenie - napisały Krishna i Morrin.