Reklama

Reklama

Zdalne nauczanie. MEN podał nowe dane o szkołach w pandemii koronawirusa

6 394 szkół ponadpodstawowych, 11 598 szkół podstawowych oraz 14 723 przedszkoli funkcjonuje w trybie stacjonarnym - wynika z najnowszych danych Ministerstwa Edukacji i Nauki. Wraz z pogarszającą się sytuacją związaną z pandemią koronawirusa rośnie liczba placówek oświatowych, w których odbywa się zdalne nauczanie lub uczniowie pracują w trybie mieszanym.

Nowe dane MEN z 19 listopada

95,4 proc. przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, 80,6 proc. szkół podstawowych i 81,8 proc. ponadpodstawowych pracowało w piątek w trybie stacjonarnym - poinformowało Ministerstwo Edukacji i Nauki, powołując się na dane od kuratorów.

Stacjonarnie w piątek pracowały 14 723 placówki wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 95,4 proc. wszystkich. 61 przedszkoli pracowało zdalnie, a 651 w trybie mieszanym.

W piątek stacjonarnie pracowało też 11 598 szkół podstawowych, czyli 80,6 proc. wszystkich i 6 394 szkoły ponadpodstawowe, czyli 81,8 proc. Zdalnie pracowało 96 szkół podstawowych i 82 ponadpodstawowe. W trybie mieszanym pracowały 2 694 szkoły podstawowe i 1 336 ponadpodstawowych.

Reklama

Informacje zebrane na podstawie danych od dyrektorów szkół i placówek pochodzą od kuratorów oświaty.

Zdalne nauczanie w czwartek

Według danych z czwartku 18 listopada stacjonarnie działało:

  • 6 427 szkół ponadpodstawowych (82,3 proc. wszystkich)
  • 11 643 szkół podstawowych (80,9 proc.)
  • 14 917 przedszkoli (96,6 proc.)

Zdalne nauczanie było prowadzone w:

  • 72 szkołach podstawowych
  • 90 szkołach podstawowych
  • 58 przedszkolach

W czwartek w trybie mieszanym funkcjonowało:

  • 1 313 szkół ponadpodstawowych
  • 2 655 szkół podstawowych
  • 592 przedszkola. 

Mimo pogarszającej się sytuacji epidemicznej rząd nie planuje na razie ogólnego przejścia na nauczanie zdalne. - Na ten moment nie przewidujemy systemowego przejścia na tryb zdalny, poza przypadkami, kiedy dyrektor wraz z sanepidem stwierdzą, że jest taka konieczność. (...) Tryb zdalny wyrządza sporo szkód uczniom, zarówno w wiedzy, jak i kondycji fizycznej i psychicznej - mówił w czwartkowym wywiadzie minister edukacji Przemysław Czarnek.

Reklama

Reklama

Reklama