Z badania na 1300-osobowej grupie kobiet wynika, że mężczyźni są w głębokim cieniu - niemal 2/3 Polek samodzielnie decyduje, co kupić na co dzień, a 1/3 wspólnie decyduje z mężem czy partnerem. Jedynie co setny mężczyzna ma samodzielny wpływ na to, co trafi ze sklepu do domu. Przy podejmowaniu decyzji o zakupach Polki najczęściej konsultują i liczą się z rekomendacjami znajomych i rodziny (75 proc.), dla prawie 2/3 ważne są opinie innych kobiet. 28 proc. bierze pod uwagę reklamę, a co czwarta kieruje się przy zakupach tym, co przeczyta w gazetach. Według autorów badania, ich wyniki uprawniają do stwierdzenia, że "zakupy są kobietą". Jak podkreśla "Dziennik Polski", nie ani Chiny, ani Indie, a kobiety są obecnie największym wschodzącym rynkiem świata. Według raportu Boston Consulting Group, w 2022 r. przeciętne wynagrodzenie kobiet przewyższy wynagrodzenie mężczyzn.