W związku z budową II linii metra pociągi podziemnej kolejki przestały kursować na odcinku Centrum-Ratusz Arsenał w środę. ZTM wprowadził znaczne zmiany w kursowaniu naziemnej komunikacji miejskiej. Pasażerowie, którzy narzekają na utrudnienia, zwracają uwagę, że w niektórych tramwajach i autobusach jest tłok. Od piątku zostaną wprowadzone kolejne korekty, które ułatwią podróżowanie w centrum Warszawy - poinformował w czwartek Konrad Klimczak z zespołu prasowego Zarządu Transportu Miejskiego. Jak dodał, tramwaje linii 46 w godzinach szczytu porannego i popołudniowego będą podjeżdżały na przystanki nie co 10 minut jak obecnie, ale co 5. "46" kursuje w dni powszednie i w soboty od pętli Piaski do pętli Kielecka ul. Broniewskiego, al. Jana Pawła II, ul. Chałubińskiego, al. Niepodległości i ul. Rakowiecką. W godzinach szczytu porannego al. Jana Pawła II dodatkowo pojadą również niektóre tramwaje linii 74 zjeżdżające do zajezdni Mokotów. Dzięki temu rozwiązaniu pasażerowie wygodniej pokonają odcinek Stawki-Woronicza - informuje ZTM. ZTM zachęca pasażerów jadących z pl. Bankowego do centrum, by korzystali z autobusów wjeżdżających na plac od strony mostu Śląsko-Dąbrowskiego - w porannym szczycie kursują one na dłuższej trasie, do stacji metra Centrum. Tam można przesiąść się do metra i kontynuować podróż na południe, w kierunku Kabat. Jak dotąd pasażerowie wybierali na pl. Bankowym już i tak mocno obciążone tramwaje, tymczasem w autobusach były jeszcze wolne miejsca. W środę w związku z budową przejścia, które na stacji Świętokrzyska połączy pierwszą i drugą linię metra, pociągi podziemnej kolejki przestały kursować na odcinku Centrum - Ratusz Arsenał. Tak będzie przez około 20 dni. Prace mają się zakończyć 9 kwietnia. Z aktualnymi zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej można zapoznać się na stronie internetowej ZTM: ztm.waw.pl. Centralny odcinek II linii metra ma połączyć lewo- i prawobrzeżną Warszawę na odcinku od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Umowę stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji, która ma się zakończyć pod koniec 2013 r., wynosi ponad 4,1 mld zł.