Stacja Powiśle powstanie w okolicy Mostu Świętokrzyskiego - w rejonie skweru Kahla, ul. Tamki, Wybrzeża Kościuszkowskiego i brzegu Wisły. Pozwolenie na budowę ma rygor natychmiastowej wykonalności "ze względu na ważny interes społeczny". W środę o godz. 17.30 w Zespole Szkół nr 69 przy ul. Drewnianej 8 mieszkańcy Powiśla będą mogli dowiedzieć się m. in., jakie utrudnienia czekają ich w związku z tą inwestycją, np. jak będzie działać komunikacja miejska w tym rejonie. W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele urzędu miasta, Zarządu Transportu Miejskiego, Metra Warszawskiego, a także reprezentanci wykonawcy i projektanta inwestycji. Przedstawią oni prezentacje dotyczące technologii budowy, jej monitoringu, organizacji ruchu i odpowiedzą na pytania mieszkańców. Takie spotkania były organizowane także na Woli, gdzie w okolicy Ronda Daszyńskiego trwa już budowa szybu startowego. Budowa nowej linii podziemnej kolejki w Warszawie jest największą samorządową inwestycją w Polsce. Jej sześciokilometrowy odcinek będzie kosztować 4,1 mld zł, z czego 2,9 mld zł ma pochodzić ze środków Unii Europejskiej. Centralny odcinek II linii ma połączyć wschodnie i zachodnie dzielnice miasta. Ma być gotowy na przełomie 2013 i 2014 r. Umowę w tej sprawie władze stolicy podpisały z wykonawcą w październiku ub. r. Między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim ma być siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Stacje mają być budowane metodą odkrywkową, a tunele wiercone specjalnymi tarczami. Do budowy posłuży największa w Polsce tarcza, dzięki której powstanie m.in. tunel biegnący osiem metrów pod dnem Wisły. W ramach inwestycji powstanie też najgłębiej położona stacja metra - Nowy Świat, która będzie zlokalizowana na głębokości sześciu pięter pod ziemią.