Nowy węzeł umożliwi pasażerom komunikacji miejskiej i kolei łatwiejsze dojście do stacji metra, która ma zostać otwarta w tym miejscu na przełomie 2013 i 2014 r. Decyzja wojewody ma rygor natychmiastowej wykonalności. W ramach inwestycji powstać ma przejście podziemne oraz dwa wyjścia, łączące się z istniejącym tunelem pod nasypem kolejowym. Planowana jest także budowa trzech wyjść z metra - w dwóch z nich zostaną zamontowane schody ruchome. Węzeł przesiadkowy Stadion jest częścią budowy centralnego odcinka II linii metra, łączącego rondo Daszyńskiego z Dworcem Wileńskim. Na sześciokilometrowym odcinku ma być siedem stacji: rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Prace przygotowawcze do budowy już się rozpoczęły; jeszcze we wrześniu mają się rozpocząć pierwsze prace budowlane. Budowa centralnego odcinka drugiej linii podziemnej kolejki będzie kosztować 4,1 mld zł. W połowie lipca br. stołeczny ratusz złożył w Centrum Unijnych Projektów Transportowych wniosek o dofinansowanie ze środków wspólnotowych budowy centralnego odcinka i prac projektowych całej II linii podziemnej kolejki oraz zakupu 20 wagonów, które mają ją obsługiwać. Wniosek opiewa na 5,3 mld zł, a dofinansowanie miałoby wynieść 2,9 mld zł.