Jak powiedział, umowę na przebudowę bulwarów podpisano w styczniu; wykonawca ma na wykonanie prac 1,5 roku. - Roboty powinny ruszyć wczesną wiosną - ocenił. Stołeczny ratusz zapowiada, że wzdłuż promenady nabrzeże rzeki zostanie przebudowane i wyposażone w taki sposób, by mogły tam cumować nie tylko statki kontraktowane przez miasto, ale także łodzie rekreacyjne i barki usługowe. Na wysokości Gnojnej Góry ma powstać pływająca przystań, a przy ul. Grodzkiej oraz ul. Boleść - przystanki tramwaju wodnego. Na zmodernizowanym bulwarze będzie też miejsce dla rowerzystów - szeroka droga rowerowa, wypożyczalnia jednośladów; ustawione zostaną stojaki na rowery. Do istniejącego bulwaru zostanie dodany nowy poziom spacerowy nad samą wodą, z pomostami do cumowania. W projekcie jest też mowa o miejskiej plaży, choć już wyznaczenie kąpieliska, ze względu na silny nurt rzeki, nie jest brane pod uwagę. Za to obok plaży pojawi się wodny plac zabaw z fontannami i strumieniami. Na bulwarze mają powstać kafejki i galerie. Kolejna część bulwaru, do mostu Świętokrzyskiego, powinna być gotowa w połowie 2015 r. - zapowiada ratusz. Nowoczesne, zabezpieczone na wypadek wysokiej wody przejście podziemne powstanie na wysokości ul. Bednarskiej. Odcinek prac od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do ul. Boleść uzyskał dofinansowanie z Unii Europejskiej - jest częścią projektu "Warszawski węzeł wodno-rowerowy - Pedałuj i płyń". Inwestycję wartą ok. 123 mln zł wykona Hydrobudowa Gdańsk.