W nocy z poniedziałku na wtorek, podczas łączenia wschodniej i zachodniej części stacji Powiśle, budowniczy natrafili na ciek wodny. Zalana została stacja Powiśle. Ruch na Wisłostradzie i moście Świętokrzyskim został wstrzymany do odwołania. - Po dogłębnych analizach wyników badań, oraz przeprowadzonej dziś rano wizji lokalnej stacji wraz z projektantem tego obiektu możemy stwierdzić, że Most Świętokrzyski pozostał poza zasięgiem wpływu wydarzeń i zostanie on otwarty w najbliższym możliwym czasie - poinformował w środę Witczyński. - W przypadku tunelu Wisłostrady potrzebne są dodatkowe obserwacje i więcej badań - dodał rzecznik. Ze względów bezpieczeństwa konieczne było wstrzymanie ruchu w tunelu Wisłostrady oraz na moście Świętokrzyskim. Jak informuje ZTM ograniczenia obowiązują do odwołania. Do odwołania na trasy objazdowe zostały skierowane autobusy linii 102, 162, 185 i 444 oraz nocne N13, N14, N63, N64. Spośród nich linia 185 kursuje przez ul. Dobrą, a pozostałe - przez most Poniatowskiego. Na objazdach obowiązują wszystkie przystanki. ZTM zawiesił natomiast funkcjonowanie przystanków most Poniatowskiego (tylko na Wisłostradzie) oraz Pomnik Syreny. Stacja Powiśle składa się z czterech kondygnacji i - obok stacji Nowy Świat - należy do najgłębszych konstrukcji II linii warszawskiego metra. To wymóg techniczny związany z przebiegiem linii metra po Wisłą. Drążenie tuneli II linii centralnego odcinka metra rozpoczęto w połowie maja. Linia połączy prawo- i lewobrzeżną Warszawę. Tunel metra będzie przebiegać pod dnem Wisły i będzie mieć 600 m. długości. Siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) zostanie wydrążonych na głębokości od 13 do 23 metrów. Centralny odcinek II linii kolejki będzie miał długość 6,1 km. Choć początkowy harmonogram budowy centralnego odcinka II linii przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początku ubiegłego roku, oficjalny termin zakończenia budowy (październik 2013 r.) nie uległ zmianie. Tarcze budujące II linię metra drążą i jednocześnie układają tunel z prędkością ok. 10-12 metrów na dobę, pracują siedem dni w tygodniu, przez całą dobę. Na razie ruszyły dwie z czterech tarcz. Przy obsłudze jednej pracują 52 osoby w systemie czterech zmian. "Drobne niedopatrzenie" czy błąd inżynierów? Podyskutuj na forum!