Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego wie już, jak powinien wyglądać Plac Trzech Krzyży. Zamiast niezbyt funkcjonalnego, ma stać się chlubą Warszawy. Co zrobić, by Plac Trzech Krzyży przyciągał warszawiaków, stał się miejscem spacerów i uroczystych wydarzeń? Zadanie dość trudne, biorąc pod uwagę obecny stan placu. Jest on bowiem przytłoczony przez archaiczny układ drogowy i komunikacyjny. Konkurs na przygotowanie projektu jego rewitalizacji miałby na celu wskazać takie kierunki przekształcenia placu, by stał się on przestrzenią przyjazną ludziom. Ważne jest także, by historyczne i turystyczne walory placu zostały wyeksponowane. Ponadto plac po przebudowie musiałby zachować spójność z układem przestrzennym południowego śródmieścia oraz, co ważniejsze, z odnawianym Traktem Królewskim. W kwestii technicznej natomiast, nowe ukształtowanie przestrzeni i nawierzchni placu miałoby umożliwić realizację przyszłych inwestycji związanych z budową parkingu podziemnego. Kompozycja Po rewitalizacji kościół św. Aleksandra i oś łącząca go z pomnikiem św. Jana Nepomucena mają tworzyć centrum całej przestrzeni. Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego chce także, by w kompozycji placu uwzględniono osie gmachów Instytutu Głuchoniemych i Ministerstwa Gospodarki oraz trasy widokowe wzdłuż ulic Nowy Świat, Al. Ujazdowskie, Hoża, Żurawia i Bracka. Funkcjonalność Póki co, plac nie jest idealnym miejscem na spacery. Ale ma się to zmienić. Po przebudowie mieszkańcy Warszawy będą mogli odpocząć przy fontannie lub rzeźbie - tuż przy ul. Brackiej. Należy jednak zaznaczyć, że najważniejszym punktem placu byłby kościół św. Aleksandra. Na terenie placu miałyby także powstać liczne ogródki gastronomiczne. Wszystko po to, by Plac Trzech Krzyży przyciągał tłumy. Komunikacja Wszystko wskazuje też na to, że jezdnie w kierunkach północ - południe, będą przebiegać tylko po jednej stronie placu. Deptaki dla pieszych miałyby natomiast przebiegać głównie po stronie wschodniej. Na takim placu nie będzie już miejsca na pętle autobusowe czy tramwajowe. Ta dotychczas istniejąca ma po przebudowie zniknąć. Urząd Miasta podjął już współpracę z Politechniką Warszawską. Studenci uczelni w ramach ćwiczeń będą przygotowywali wszelkie dokumenty, sprawdzą drogi dojazdowe, zapotrzebowanie na media. Dzięki temu studenci nabiorą cennego doświadczenia i praktycznych umiejętności przydatnych w życiu zawodowym.