Akcja "Dwie godziny dla Rodziny" ma zwrócić uwagę pracodawców i pracowników na ich odpowiedzialność wobec najbliższych; jest skierowana do przedsiębiorców i rodzin dostrzegających znaczenie harmonii i równowagi w życiu rodzinnym oraz zawodowym - zaznacza Fundacja. - Rodzina i tworzone w niej więzi stanowią, poza systemem oświaty, bezwzględnie podstawowy fundament kształtowania rozwoju młodego pokolenia - naszego najcenniejszego kapitału społecznego - jego kompetencji społecznych i systemu wartości potrzebnych do sprawnego funkcjonowania w życiu dorosłym jako przyjaciela, partnera, pracownika i zwyczajnie człowieka - podkreśla. Według Fundacji pracodawcy, by zrealizować cele biznesowe, potrzebują pracowników o zrównoważonym życiu prywatnym i zawodowym. Pracodawcy dbający o tę równowagę mogą motywować pracowników i wzmacniać ich poczucie więzi z firmą - zaznacza Fundacja. - Pracownik istnieje w firmie nie tylko jako pracownik, ale niesie ze sobą także zaplecze i wsparcie w postaci swojej rodziny, pasji, zwyczajów i tradycji - czytamy w piśmie Fundacji. Fundacja za pośrednictwem pracodawców chce zachęcać pracowników do poświęcenia tego dodatkowego czasu na rodzinną rozmowę. - Akcja ma służyć wzmacnianiu więzi członków rodziny oraz ich poczucia tożsamości i wspólnych wartości. Te dwie godziny powinny być szansą na lepsze zrozumienie, kim jesteśmy, co nas ukształtowało, co chcielibyśmy przekazać naszym następcom - powiedziała prezes Fundacji Zofia Dzik. Firmy biorące udział w akcji zostaną wyróżnione na stronie internetowej Fundacji: www.mamrodzine.pl. Międzynarodowy Dzień Rodzin ustanowiło Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych w 1993 roku. W 1989 roku ONZ ogłosiło rok 1994 Międzynarodowym Rokiem Rodziny. Celem obchodów Roku miało być pogłębienie świadomości społeczeństwa na temat problemów rodziny i zwiększenia zdolności społeczeństw do przezwyciężania tych problemów przez realizowanie kompleksowej prorodzinnej polityki społecznej.