Syrenka dołączy w ten sposób do listy ponad 200 słynnych budowli świata, które w ramach tzw. Globalnej Inicjatywy Iluminacji są oświetlane na różowo. W ciągu 10 lat na liście tej znalazły się Brama Brandenburska w Berlinie, Concert Hall w Amsterdamie, Empire State Building w Nowym Jorku, Krzywa Wieża w Pizie, Międzynarodowy Port Lotniczy w Los Angeles, Wodospad Niagara w Kanadzie i Opera w Sydney. Inicjatywa oświetlania znanych budynków jest elementem Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi, której hasło brzmi: "Różowy Świat. Świat Bez Raka Piersi. Przypnij Różową Kokardkę! Zmień Świat na Lepsze!". W 2009 r. przyłączyło się do niej ponad 70 krajów świata. W 1992 r. symbolem kampanii została różowa wstążeczka, którą wprowadziły Alexandra Penney, ówczesna redaktor naczelna kobiecego magazynu "Self", oraz Evelyn Lauder, pełniąca wówczas funkcję wiceprezydenta koncernu kosmetycznego Estee Lauder. Honorowy patronat nad polską edycją kampanii objęła prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Rak piersi jest najczęstszym kobiecym nowotworem. Co roku na świecie rozpoznaje się ponad milion nowych przypadków tego raka, a około 400 tys. chorych umiera z jego powodu. W Polsce na raka piersi umiera codziennie 13 kobiet. Tymczasem lekarze podkreślają, że nie musi tak być - rak ten jest w ok. 98 proc. wyleczalny, jeśli wykryje się go wcześnie. Dlatego zachęcają kobiety do regularnych badań i kontrolowania piersi. Problematyka raka piersi jest szczególnie często poruszana w październiku - Miesiącu Świadomości Raka Piersi, ale ważne jest, by kobiety dbały o swoje zdrowie cały rok - podkreślają specjaliści.