Nadzór budowlany nakazał wspólnocie mieszkaniowej "Targowa 70" opróżnienie dwóch lokali ze względu na występujące zagrożenie bezpieczeństwa ludzi i mienia. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Stwierdzono w niej "wyraźne uszkodzenia elementów konstrukcyjnych". Kontrola odbyła się 31 stycznia. O decyzji poinformował portal TVN Warszawa. Jak powiedział Łukasz Murawa ze wspólnoty mieszkaniowej "Targowa 70", dwa lokale, które mają być opuszczone, są mieszkaniami własnościowymi. W każdym z nich mieszka jedna rodzina, w sumie dwa lokale zamieszkuje 7-8 osób. Zaznaczył, że ponieważ są to mieszkania własnościowe, miasto nie zapewni mieszkańcom lokali zastępczych. - To oczywiste, że uszkodzenia lokali są spowodowane budową II linii metra na pl. Wileńskim - powiedział Murawa. Rzecznik konsorcjum AGP Metro Polska Mateusz Witczyński powiedział, że ekspertyza wykonana przez niezależnego eksperta wskazuje, że budynek nie stanowi zagrożenia. Podkreślił, że nie będzie komentować decyzji nadzoru budowlanego, ale zwrócił się do inspektora o wzięcie pod uwagę ekspertyzy, którą dysponuje konsorcjum AGP Metro Polska. Powiatowy inspektor nadzoru budowlanego poinformował, że dalsze czynności ws. mieszkań przy ul. Targowej 70 zostaną podjęte po dokładnej analizie dokumentacji technicznej złożonej w środę przez AGP Metro. Na początku lutego mieszkańcy ul. Targowej na Pradze Północ protestowali przeciw budowie II linii metra na pl. Wileńskim. Według nich konsorcjum budujące podziemną kolej niedostatecznie zabezpieczyło budynki sąsiadujące z budową. Mieszkańcy podkreślali, że szczeliny w mieszkaniach przy ul. Targowej podczas ostatnich kilku miesięcy znacznie się powiększyły. Konsorcjum AGP Metro Polska budujące centralny odcinek II linii metra informuje, że na trasie budowy drugiej linii metra na Pradze znajduje się 180 budynków, które były monitorowane jeszcze przed rozpoczęciem budowy i będą monitorowane w jej trakcie, a także rok po zakończeniu budowy. Według AGP Metro Polska najtrudniejszy odcinek ze względu na stan budynków znajduje się między ul. Targową a ul. Zamoyskiego. Konsorcjum zaznacza, że za każdym razem, gdy mieszkańcy zgłaszają uszkodzenia, zalecana jest ekspertyza, czy powstały one w związku z budową metra i jeśli uszkodzenia powstały z winy wykonawcy, naprawę szkód pokrywa AGP Metro Polska. Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka drugiej linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.