Infolinia dla turystów zagranicznych potrzebujących pomocy będzie obsługiwana codziennie między godz. 10 a 22 w trzech językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim. Operatorzy udzielają informacji o służbach ratunkowych, numerach telefonów alarmowych oraz radzą, jak zachować się w przypadku kolizji lub wypadku drogowego, a także jak powinno się postępować w sytuacji, kiedy stanie się ofiarą przestępstwa. - Akcja nabiera szczególnego charakteru w obliczu wyzwań, jakie stoją przed Polską, czyli polska prezydencja w drugiej połowie tego roku oraz mistrzostwa Europy w piłce nożnej w przyszłym roku. Są to okazje szczególne i w Polsce będziemy gościć zdecydowanie większą liczbę gości z zagranicy, a zatem ich komfort i bezpieczeństwo będzie priorytetem szczególnym - powiedziała w poniedziałek dziennikarzom wiceminister sportu i turystyki Katarzyna Sobierajska. Infolinia stanowi również wsparcie dla terenowych jednostek policji w sytuacjach konieczności kontaktu lub udzielenia pomocy osobom, z którymi ze względu na barierę językową dialog jest utrudniony - dodał zastępca komendanta głównego policji nadinsp. Waldemar Jarczewski. W 2010 roku operatorzy infolinii udzielili ponad 200 porad telefonicznych. Rozmowy były prowadzone po polsku, angielsku, niemiecku, rosyjsku, francusku, włosku i niderlandzku. Porady dotyczyły głównie pomocy w nawiązaniu kontaktów cudzoziemców z jednostkami policji w sytuacji zagrożenia. Akcja "Telefon bezpieczeństwa" jest realizowana cyklicznie od 2002 roku. Jest to wspólna inicjatywa Ministerstwa Sportu i Turystyki, Urzędu do Spraw Cudzoziemców, Polskiej Organizacji Turystycznej i policji.