Zamówienie zostanie podzielone na cztery części. Większość ma stanowić klasyczny tabor: 106 pojazdów to standardowe przegubowce o długości 18 metrów. MZA zamówią też po 28 niskopodłogowców o długości 10 i 12 metrów. Do tego dojdą dwa tzw. metrobusy, czyli testowane już w stolicy gigantyczne autobusy o długości tramwajów. Szykuje się też całkowita nowość. MZA planują kupić na próbę cztery ekologiczne autobusy hybrydowe zasilane dwoma silnikami: spalinowym i elektrycznym. Dzięki temu ratusz chce spróbować stworzyć na Krakowskim Przedmieściu i Nowym Świecie strefę "zero spalin". Po dojechaniu do tego obszaru w trybie spalinowo-elektrycznym autobus - na podstawie danych z GPS - ma się automatycznie przestawiać na tryb jazdy wyłącznie elektrycznej, którą umożliwią umieszczone na dachu baterie. Producenci ustawiają się już w kolejce do MZA. Polski Solaris testuje już hybrydy m.in. w Poznaniu i Sośnicy. Nie próżnuje też niemiecki Mercedes, który zapewnia, że jest w stanie spełnić życzenie Warszawy. Niemiecka firma testuje obecnie po dwa autobusy hybrydowe w Hamburgu, Stuttgarcie i Rotterdamie.