Jak powiedział rzecznik metra Krzysztof Malawko, nie zapadła jeszcze decyzja, w które weekendy maja ruch w metrze zostanie ograniczony. Zaznaczył jednak, że na pewno nie będzie to pierwszy weekend miesiąca. Dodał, że nie wiadomo jeszcze, czy pociągi nie będą w tym czasie przejeżdżać przez stację "Świętokrzyska" w ogóle, czy będą kursować wahadłowo - jednym torem, nie zatrzymując się na tej stacji. Szczegóły mają być znane na początku maja. Rok temu, w czasie budowy przejścia między pierwszą i drugą linią podziemnej kolejki, pociągi nie kursowały na odcinku między stacjami "Ratusz Arsenał" i "Centrum". Mateusz Witczyński - rzecznik konsorcjum AGP Metro Polska, wykonawcy inwestycji - poinformował z kolei, że utrudnienia mogą potrwać trzy weekendy. - Pierwsza tarcza ma przechodzić pod tunelami pierwszej linii metra 10 maja, druga 18 maja, ale te terminy mogą jeszcze się zmienić ze względu na to, że w mieście odbywają się w tych dniach duże imprezy. Zostaliśmy poproszeni przez Zarząd Transportu Miejskiego o skrócenie czasu, kiedy pierwsza linia będzie zamknięta na tym odcinku. Stąd też może być tak, że będziemy starali się wykorzystać trzy kolejne weekendy - powiedział w środę dziennikarzom. Pytany o stan prac na budowie II linii metra powiedział, że najbardziej zaawansowane są one na stacji "Stadion", gdzie trwają już prace wykończeniowe. Jak dodał, największe trudności w trakcie budowy metra sprawiają nieuwzględnione w planach podziemne instalacje, które trzeba przenieść przed rozpoczęciem prac. Opóźnienia powodują też znajdujące się pod ziemią ładunki wybuchowe - pozostałość po II wojnie światowej. Dotąd wydobyto ich ponad 650. Planowo budowa centralnego odcinka II linii metra powinna zakończyć się w październiku 2013 r., jednak Metro Warszawskie szacuje opóźnienie prac na ok. 220 dni, czyli siedem miesięcy. Wydłużenie czasu budowy o taki czas oznaczałoby jej zakończenie w maju 2014 roku. Jak powiedział rzecznik metra, wykonawca zgłosił jeszcze większe opóźnienie; przesunięcie zakończenia inwestycji jest wciąż uzgadniane. Porozumienie w tej sprawie prawdopodobnie będzie podpisane w maju. Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji ("Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński") i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Wykonawcą centralnego odcinka II linii metra jest włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki - AGP Metro Polska. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.