Jak poinformowała we wtorek Agata Choińska z ZMIDW, niosek z dokumentacją powykonawczą trafi do inspektoratu nadzoru budowlanego, który wydaje decyzje o dopuszczeniu do użytkowania inwestycji. Obecnie na ukończeniu jest kompletowanie dokumentacji - dodała. Po uzyskaniu pozytywnej decyzji nadzoru i zmianie organizacji ruchu na most wjadą samochody. - Trudno podać konkretną datę, prawdopodobnie będzie to przełom marca i kwietnia - powiedziała Choińska. Dodała, że na części drogowej mostu trwają jeszcze drobne prace, montowane są ekrany akustyczne. Stołeczny ratusz chce utrwalić w świadomości mieszkańców oficjalną nazwę przeprawy, powszechnie zwanej mostem Północnym, dlatego Maria Skłodowska-Curie i jej związki z Warszawą będą motywem przewodnim wiosennej uroczystości otwarcia mostu. Połączy on Białołękę z Bielanami i będzie najbardziej na północ wysuniętą przeprawą w Warszawie. To także jedna z największych inwestycji miejskich ostatnich lat. Most będzie się składać z trzech przepraw: dwóch trójpasmowych w kierunku wschodnim i zachodnim oraz jednej przeznaczonej pod trasę tramwajową i ciąg pieszo-rowerowy. Budowa części tramwajowej oraz węzła Modlińska mają zostać ukończone w czerwcu. Po oddaniu do użytku mostu Skłodowskiej-Curie Warszawa będzie miała osiem przepraw drogowych przez Wisłę. Są to także mosty: Poniatowskiego, Gdański, Śląsko-Dąbrowski, Łazienkowski, im. gen. Stefana Grota-Roweckiego, Świętokrzyski i Siekierkowski. Koszt budowy odcinka trasy mostu od ul. Modlińskiej do ul. Pułkowej (ok. 3,4 km) to 976 mln zł. Władze Warszawy uzyskały dotację unijną na inwestycję w wysokości 374 mln zł. Koszt budowy odcinka od ul. Pułkowej do węzła Młociny przy ul. Kasprowicza (ok. 1 km) to 51 mln zł.