W pierwszej połowie stycznia dwie tarcze: Wisła I i Wisła II opuszczono do szybów na pl. Wileńskim. Druga z tarcz znajdujących się na Pradze ma zacząć pracę miesiąc po tym, jak ruszy pierwsza. Drążenie tuneli od strony ronda Daszyńskiego już w ubiegłym roku zaczęły tarcze: "Anna" i "Maria". Witczyński zaznaczył, że na trasie budowy II linii metra na Pradze znajduje się 180 budynków, które były monitorowane jeszcze przed rozpoczęciem budowy i będą monitorowane w jej trakcie, a także rok po zakończeniu budowy. Za każdym razem, gdy mieszkańcy zgłaszają uszkodzenia, zalecana jest ekspertyza, czy powstały one w związku z budową metra - zapewnił. Witczyński przypomniał, że jeśli uszkodzenia powstały z winy wykonawcy, naprawę szkód pokrywa AGP Metro Polska. Podkreślił, że najtrudniejszy odcinek ze względu na stan budynków znajduje się między ul. Targową a ul. Zamoyskiego. Dodał, że fundamenty niektórych budynków zostały już wzmocnione za pomocą tzw. przewiertów sterowanych. Poza tym na budynkach umieszczono czujniki, które dokonują pomiarów. Stołeczne media informowały m.in. o uszkodzeniach budynków na Pradze przy ul. Targowej 67 i Targowej 70. Rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko powiedział PAP, że te budynki były uszkodzone jeszcze przed rozpoczęciem budowy II linii metra. "Podczas prac uszkodzenia nieznacznie się powiększyły" - zaznaczył. Podkreślił, że wykonawca naprawi uszkodzenia powstałe w wyniku budowy metra. W tym celu AGP zawarło umowę z firmą Mostostal Zabrze. Pęknięcia w sierpniu ub. roku zauważono także na ścianach działowych centrum handlowego Warszawa Wileńska. Jak poinformowała Monika Lewczuk-Kuropaś z biura prasowego centrum, ekspertyzy wykazały, że mają one związek z pracami przy centralnym odcinku II linii metra. Lewczuk-Kuropaś dodała, że wówczas firma AGP Metro Polska rozpoczęła prace zabezpieczające budynek centrum handlowego. Zaznaczyła, że obiekt jest monitorowany, a usterki nie powiększają się. - Stan budynku w żaden sposób nie zagraża bezpieczeństwu przebywających w centrum handlowym osób - podkreśliła. Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.