Autobusy kursujące ciągiem ul. Radzymińskiej zmienią trasy lub ich kursy zostaną skrócone i będą się kończyły po wschodniej stronie placu budowy. Pasażerowie, aby kontynuować podróż do Metra Ratusz Arsenał, będą mogli przesiąść się do linii zastępczej po zachodniej stronie placu: Z12, a żeby dojechać do Dworca Centralnego - Z60. Będą mogli przesiąść się także do tramwajów linii 23 i 26, które będą kursowały z większą częstotliwością. Przez most Śląsko-Dąbrowski będzie można dojechać do pl. Wileńskiego linią 190 (po wschodniej stronie pl. będzie kursować linia zastępcza Z90). Pasażerowie, którzy nie będą chcieli się przesiadać, będą mogli objechać pl. Wileński zastępczą linią Z60 jednak podróż trasą objazdową, według przewidywań będzie trwała znacznie dłużej niż podróż z przesiadką przy budowanej stacji metra. Część linii zmieni trasy. Linia 527 przejedzie mostem Gdańskim, będzie miała przystanek przy stacji metra a kurs zakończy przy Arkadii. Z kolei linia 517 (z Targówka) ominie pl. Wileński ul. Radzymińską, Ząbkowską, Targową i dalej będzie kontynuowała trasę Al. Zieleniecką i Mostem Poniatowskiego swoją normalną trasą. Linie: 160, 512, 718, 738, 805 ciągiem ul. Radzymińskiej dojadą jedynie do pl. Wileńskiego. Według przedstawiciela konsorcjum budującego metro, Mustafy Tuncera, zamknięcie przejazdu przez pl. Wileński pozwoli wcześniej zakończyć prace naziemne, dzięki czemu o trzy miesiące wcześniej będzie możliwe przywrócenie normalnej organizacji ruchu przez most Śląsko-Dąbrowski i plac. Nie oznacza to wcześniejszego zakończenia budowy centralnego odcinka II linii metra, ale prace na pl. Wileńskim odbywałyby się w sposób niekolidujący z ruchem. Licząc od października 2013 r., kiedy zgodnie z harmonogramem budowa centralnego odcinka metra ma się zakończyć, normalny ruch na moście i na placu zostałby przywrócony w sierpniu 2013 r. Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz powiedział na konferencji prasowej w poniedziałek, że po ponownym otwarciu pl. Wileńskiego dla autobusów, być może zmieni się także częściowo organizacja ruchu na moście Śląsko-Dąbrowskim i np. w weekendy lub poza godzinami szczytu mogłyby przez przeprawę przejeżdżać także samochody. Zaznaczył jednak, że decyzja w tej sprawie dopiero zostanie podjęta. Władze stolicy oceniają, że rozwiązanie, które pozwoli wcześniej przywrócić ruch na moście Śląsko-Dąbrowskim jest korzystne. Wojciechowicz zaznaczył, że w okresie wakacyjnym ruch jest mniejszy. Centralny odcinek II linii metra, który ma mieć siedem stacji i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Budowa tej inwestycji planowo ma się zakończyć w październiku 2013 r. Pociągi podziemnej kolejki przejadą trasą w 2014 roku. Szczegóły dotyczące zmian organizacji ruchu oraz korzystania z biletów jednorazowych znajdują się na stronie www.ztm.waw.pl.