Oznacza to poważne utrudnienia na jednej z głównych tras łączących centrum miasta z dzielnicą Żoliborz. Z przejazdu łączącego ul. Andersa z ul. Mickiewicza wycofane zostaną autobusy i tramwaje; nie będą mogły tamtędy jeździć samochody, których waga przekracza 2,5 tony. Jak powiedział w piątek dziennikarzom wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz, wiadukt jest w złym stanie technicznym i wymaga remontu. Najnowsza ekspertyza przygotowana przez ekspertów z Politechniki Warszawskiej wykazała "postępującą degradację obiektu i nakazała dalsze ograniczenie ruchu na wiadukcie". Przed wjazdami na wiadukt, poza znakami drogowymi, zostaną ustawione bramki ograniczające wjazd ciężkich pojazdów. Już wiosną tego roku przeprawę zabezpieczono podporami i wprowadzono ograniczenia prędkości. - Eksperci z Politechniki Warszawskiej uznali, że taka organizacja ruchu może być utrzymana przez 3 miesiące, o ile nie wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne, które spowodują dalszą degradację obiektu, co będzie skutkować przyspieszeniem zamknięcia ruchu kołowego - podkreślono w komunikacie urzędu miasta. Jednocześnie miasto planuje przebudowę ul. Andersa i budowę nowych wiaduktów nad torami kolejowymi w tym miejscu. Mają powstać dwie jednokierunkowe jezdnie (po dwa pasy ruchu w każdym kierunku), torowisko tramwajowe, chodniki i ścieżki rowerowe. Jednak wydana w kwietniu tego roku decyzja środowiskowa do ministra środowiska została oprotestowana przez stowarzyszenie "Zielone Mazowsze". Miejscy urzędnicy szacują, że prace rozbiórkowe wiaduktu mogłyby się rozpocząć jeszcze zimą, a budowa wiosną 2009 r.