Projekt Daniela Malone'a został w całości przygotowany dla Kordegardy i jest rodzajem multimedialnej instalacji, na którą składają się rzeźby (z metalu i gliny), neon i podświetlany obiekt z plastiku, fotografia cyfrowa, ślady działań performatywnych autora, a także specjalny rodzaj malarstwa i rysunku na płótnie. Ekspozycja wpisuje się w dyskusję dotyczącą budowania tożsamości narodowych we współczesnym, stechnicyzowanym i dążącym do ujednolicenia, świecie. Strategią artysty jest swobodne zestawianie znalezionych elementów w nowe zaskakujące całości; metaforyczno-przekorne tworzenie symboli ze znaków już istniejących. Zmiana znaczeń pierwotnych służy często wydobyciu ukrytych warstw opisywanego zjawiska. Główne źródła inspiracji Malone'a stanowiła pełna wzlotów i upadków historia Polski i jej stolicy. Artysta dokumentuje pejzaż miasta, w którym naprzemienne cykle historycznej konstrukcji, destrukcji i rekonstrukcji są szczególnie boleśnie widoczne - zauważa ślady historii, pomniki, znaki codziennej rzeczywistości. Symbol Polski walczącej odnajduje na pomnikach i murach, jego ślady dostrzega także w banalnym pejzażu miasta. Pojawia się również ważny dla artysty motyw gliny - materii podstawowej, która tworzy kulturę (glina - cegła - architektura). Na całą ekspozycję składają się niezwykle prowadzone wątki. Wieloznaczny język jest typowy dla twórczości Daniela Malone'a. Jednym ze źródeł inspiracji stał się odbywający się pod oknami Kordegardy remont Krakowskiego Przedmieścia, odkrywający głębsze warstwy historyczne. Niektóre elementy remontowego pejzażu wtargnęły do wnętrza galerii. Daniel Malone, od kilku miesięcy mieszkający i pracujący w Polsce, pochodzi z Nowej Zelandii. Praca nad projektem trwała z przerwami półtora roku. Pozycja outsidera dała artyście możliwość spojrzenia z zewnątrz, które dopuszcza wielość interprertacji, nowatorskie kojarzenie faktów, także możliwość błędnych odczytań. Kurator: Magda Kardasz Wystawa czynna od 26 stycznia do 19 marca 2008 roku. Galeria Kordegarda, Krakowskie Przedmieście 15/17, Warszawa.