Warunki te to przedstawienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, czyli gwarancji bankowej na kwotę 247,5 mln zł, umowy konsorcjalnej oraz listy osób uprawnionych do podpisania umowy. Przetarg na budowę centralnego odcinka II linii metra w Warszawie rozstrzygnięto 29 kwietnia. Wygrało go konsorcjum, w którego skład wchodzą: włoska firma Astaldi, turecka Gulermak oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów. Konsorcjum złożyło ofertę najtańszą, opiewającą na 4,1 mld zł brutto. Od decyzji komisji przetargowej odwołały się dwa konsorcja, które złożyły oferty drugą i trzecią pod względem ceny - Covec z ofertą na prawie 4,5 mld zł oraz Mostostal Warszawa - prawie 5 mld zł. Komisja oddaliła odwołania, a obie firmy skierowały sprawę do Krajowej Izby Odwoławczej (ta oddaliła odwołania 10 lipca), a potem do sądu. Skargę Mostostalu Warszawa sąd odrzucił 21 września, Covec - 13 października. Jak powiedziała Aleksandra Kralkowska z Astaldi, "termin spełnienia warunków podpisania umowy mija 28 października i firma na pewno do tego czasu będzie do tego gotowa. Zaznaczyła, że gwarancję bankową "na ogół odbiera się w przeddzień podpisania umowy, gdyż wiąże się to z kosztami". Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał długość 6,1 km - od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Będzie miał 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Stacje mają być budowane metodą odkrywkową, a tunele wiercone specjalnymi tarczami.