W połowie sierpnia budowniczy stacji Powiśle natrafili na ciek wodny, który wymył grunt spod tunelu Wisłostrady. Stacja została zalana, a ruch w tunelu wstrzymany. Jak informuje w komunikacie Metro Warszawskie, wypełnianie gruntu pod jezdnią Wisłostrady zakończyło się w nocy z niedzieli na poniedziałek. - Analiza danych z wcześniej wykonanych otworów wskazuje, że pustka pod jezdnią jest wypełniona na całej długości - zaznaczono. Podano, że kolejnym etapem prac nad zabezpieczeniem tunelu będzie wykonanie w jezdni Wisłostrady serii otworów kontrolnych. - Będą one rozmieszczone co około pięć metrów. W przypadku zauważenia luk o wysokości do 20 centymetrów będą one wypełniane zaprawą cementową z dodatkiem środków chemicznych. Jeśli przestrzenie niewypełnione będą większe - zostaną uzupełnione betonem - poinformowało Metro Warszawskie. Prace mają zostać wznowione Stopniowe wypełnianie pustej przestrzeni pod tunelem generalny wykonawca AGP Metro Polska rozpoczął w połowie września. Po tych pracach wzmocniony ma być grunt wokół stacji metra Powiśle. Dopiero później, po pozytywnej ocenie nadzoru budowlanego, będą mogły zostać wznowione prace na budowie stacji metra. Wykonawca zapowiadał pod koniec sierpnia, że nie jest możliwe określenie dokładnej daty, kiedy tunel Wisłostrady zostanie ponownie otwarty. Konsorcjum przewidywało wówczas, że zabezpieczanie tunelu potrwa od dwóch do czterech miesięcy. Aby uniknąć opóźnień związanych z awarią, tunel pod Wisłą będzie drążony od strony Dworca Wileńskiego, a nie stacji Powiśle, jak pierwotnie zakładano. Dwie tarcze mają ruszyć od strony Dworca Wileńskiego na przełomie stycznia i lutego. Obecnie są tam prowadzone prace przygotowawcze - równolegle do prac naprawczych na stacji Powiśle. Budowniczy natrafili na ciek wodny Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz powiedziała w ubiegłym tygodniu, że koszty awarii leżą po stronie generalnego wykonawcy budowy II linii metra, a nie miasta. W nocy z 13 na 14 sierpnia budowniczy na budowie stacji Powiśle II linii metra natrafili na ciek wodny. Stacja została zalana, a spod tunelu Wisłostrady ubyło ok. 6,5 tys. metrów sześciennych wody i ziemi; w związku z tym płyta jezdni została pozbawiona naturalnej podpory. Badania obszaru pod tunelem pokazały, że pusta przestrzeń pod płytą tunelu Wisłostrady ma ok. 60 m długości i jest wypełniona wodą do ok. 2 metrów od spodu płyty. Ruch w tunelu został zamknięty; kierowcy korzystają z objazdów. Planowany termin zakończenia budowy centralnego odcinka II linii metra to październik 2013 roku.