Żurawie to symbol łączenia się w bólu, ale także i nadziei na lepszą przyszłość. Po wybuchu bomby atomowej Japończycy robili tysiące żurawi z papieru by okazać współczucie i modlić się za poszkodowanych. Koncert nawiązuje do tych wydarzeń. Wolontariusze pomagać będą przy robieniu origami, pianiści grać będą utwory bliskie obu naszym narodom. W trakcie koncertu wystawiona zostanie księga kondolencyjna, gdzie będzie można wpisywać słowa współczucia, solidarności i wsparcia. Będą sprzedawane także cegiełki, a zebrane środki za pośrednictwem Ambasady Japońskiej otrzyma Japoński Czerwony Krzyż wraz z żurawiami, które wspólnie wykonamy i zapisaną księgą kondolencyjną. Swój udział artystyczny w przedsięwzięciu zadeklarowali m.in. Akademia Muzyczna w Warszawie, Zespół Państwowych Szkół Muzycznych nr1 w Warszawie i wywodzące się z Japonii Centrum Rozwoju Uzdolnień Metodą Suzuki. W koncercie wezmą udział znani publiczności uczniowie i artyści. Całkowity dochód - sprzedaż cegiełek o wartości 10, 20 i 100 zł - zostanie przekazany na ręce przedstawicieli ambasady Japonii w Polsce z przeznaczeniem dla Japońskiego Czerwonego Krzyża, który bezpośrednio pomaga potrzebującym w rejonie kataklizmu. Program koncertu: • godz. 9.00 - 9.50 - Marek Bracha, studenci, absolwenci Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina • godz. 10.00 - 10.50 - Duo Yuka Hattori i Michał Zieliński, studenci, absolwenci Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina • godz. 11.00 - 11.50 - Uczniowie Centrum Rozwoju Uzdolnień Metodą Suzuki • godz. 12.00 - 12.50 Uczniowie i profesorowie Zespół Państwowych Szkół Muzycznych nr1 w Warszawie • godz. 13.00 - 13.50 - Kayo Nishimizu, Magdalena Idzik, uczniowie szkół muzycznych • godz. 14.00 - 14.50 - Uroczyste Otwarcie - Gość Specjalny koncertu • godz. 15.00 - 15.50 - Trombastic, Ravel Piano Duo, Piotr Hausenplas • godz. 16.00 - 16.50 - Rinko Kobayashi, muzycy japońscy • godz. 17.00 - 17.50 - Edward Wolanin, studenci Koncert odbędzie się 2 kwietnia w godz. 9.00-18.00 w Starej Pomarańczarni w Łazienkach Królewskich w Warszawie.