Bezpłatne warsztaty myślenia pozalogicznego dla dzieci w wieku 7-12 lat odbędą się w dniach 20, 21 i 22 lipca. Będzie można wziąć także udział w zajęciach prowadzonych metodą kinezjologiczną "Lepiej myśli się obiema półkulami", organizowanych w dniach 26, 27 i 28 lipca. Proponowane warsztaty odbywać się będą w wyznaczonych terminach, w godz. 16:30-17:30 w siedzibie pracowni, przy ul. Żurawiej 43. Zajęcia odbywają się w ramach wakacyjnego projektu Punctum"Lato w mieście". Zapisów można dokonywać pod nr tel.: 0 784 684 533. Celem warsztatów "Twórcze rozwiązywanie problemów - zajęcia z myślenia pozalogicznego" jest kształtowanie kreatywności u młodych ludzi, która pozwala radzić sobie w trudnych i skomplikowanych sytuacjach życiowych. Ponadto, uczestnicy zajęć będą mogli dowiedzieć się czym jest twórcza osobowość, a także w jaki sposób pokonać schematy myślenia i bariery w twórczym myśleniu. Podczas warsztatów dzieci będą trenować swoją wyobraźnię i rozwijać umiejętności abstrahowania, budowania skojarzeń i myślenia dedukcyjnego, które pomagają kształtować myślenie pozalogiczne. Celem takich ćwiczeń jest wzbudzenie motywacji twórczej. Warsztaty "Lepiej myśli się obiema półkulami" - prowadzone metodą kinezjologiczną, zaprojektowano w oparciu o wzajemne zależności rozwoju fizycznego, emocjonalnego i intelektualnego. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom, ciało i mózg pracują w sposób optymalny na rzecz rozwoju i twórczości każdej jednostki. Ponadto, ćwiczenia kinezjologiczne pomagają aktywizować odpowiednie obszary mózgu, dzięki czemu zwiększa się ilość połączeń nerwowych między prawą i lewą półkulą. W efekcie mózg pracuje sprawniej, a dziecku łatwiej się uczyć. Te proste, bezpieczne i skuteczne ćwiczenia usprawniają nasze widzenie, słyszenie, czytanie, pisanie, koncentrację, myślenie i zapamiętywanie. Pomagają uczyć się i organizować nasze życie w sposób efektywny, spokojny i twórczy. Oba warsztaty poprowadzi Ewelina Zakrzewska - psycholog, prowadząca także zajęcia i treningi społeczne z zakresu autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej, sztuki negocjacji, twórczego myślenia, samopoznania i efektywnego uczenia się. Pracownię Oświatowo-Wydawniczą Punctumtworzy grupa praktyków specjalizująca się w różnych aspektach edukacji. Jej trenerzy są świadomi, że rozwój człowieka to nieustanny proces, który dokonuje się wielopłaszczyznowo - w sferze fizycznej, intelektualnej, psychicznej, emocjonalnej, społecznej, czy duchowej. Pracownia Punctum proponuje różne formy doskonalenia i kształcenia, zaadresowane do dzieci i młodzieży szkolnej, do ich rodziców i nauczycieli oraz do osób dorosłych. Podstawowym założeniem jest przekonanie, że w XXI w. trzeba się przede wszystkim nauczyć uczenia się. Według Katarzyny Wojtkowskiej, założycielki Punctum, każdy człowiek jest zdolny - ale każdy w inny sposób, dlatego w nauczaniu powinno się uwzględniać indywidualne cechy młodego człowieka, jego sposób odbierania świata i typ wrażliwości. Trzeba proponować im dostosowane do ich potrzeb dzieci i młodzieży techniki zapamiętywania. Proponowane przez Punctum projekty programów edukacyjnych są próba odpowiedzi na wyzwania, jakie stoją przed edukacja w XXI w.