Do tego czasu na stronie Koalicji 7 czerwca można deklarować swoją gotowość do wzięcia udziału w głosowaniu i w ten sposób wpłynąć na aktualne ulokowanie "Pępka Europy". Prezes fundacji Forum Obywatelskiego Rozwoju, która m.in. wchodzi w skład Koalicji 7czerwca Jarosław Bełdowski zapowiedział, że zwycięzca rywalizacji zostanie uhonorowany specjalną tablicą informująca, że w danej miejscowości mieści się "Pępek Europy". Wręczy ją ambasador kampanii, syn b. ministra spraw zagranicznych Stefana Mellera - Marcin Meller. Natomiast Stowarzyszenie "Projekt: Polska" w ramach kampanii zainicjuje działania lokalne, które rozpoczną się w maju. Ich celem będzie stworzenie lokalnych koalicji na rzecz zwiększenia frekwencji w miastach i gminach, które skutecznie zawalczą o tytuł "Pępka Europy". Jedną z form takich lokalnych akcji będą organizowane w ostatnim tygodniu maja w szkołach i na uczelniach wyższych prawybory do PE. Według zapowiedzi, w najbliższym czasie w publicznych i komercyjnych stacjach radiowych i telewizyjnych pojawi się krótki spot reklamowy, zachęcający do wejścia na stronę Koalicji 7 czerwca i zadeklarowania udziału w eurowyborach. Za trzy tygodnie w mediach pojawi się półminutowy spot, zachęcający do udziału w eurowyborach. Ma to być film animowany, któremu towarzyszyć będzie piosenka z muzyką opartą na motywach ludowych. Będzie on emitowany bezpłatnie. Koalicja 7czerwca zapowiedziała również działania, mające zwrócić uwagę władz samorządowych na utrudnienia, na jakie napotykają osoby niepełnosprawne, chcące wziąć udział w głosowaniu. Chodzi o umiejscowienie lokali wyborczych w budynkach przystosowanych architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także o zorganizowanie transportu dla tych osób, które mają problem z dojazdem do niego. Piotr Pawłowski ze Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji w Polsce podkreślił, że jest około 3,5 mln osób niepełnosprawnych uprawnionych do głosowania. - To potężna grupa, która dotychczasowy niski wynik frekwencyjny mogłaby zmienić - zaznaczył. Kampania profrekwencyjna będzie kosztować około 600 tys. zł. Środki na jej przeprowadzenie Koalicja 7czerwca pozyskała z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Norweskiego Mechanizmu Finansowego, a także z budżetu państwa w ramach Funduszu na rzecz Organizacji Pozarządowych. Część środków pochodzi ponadto z budżetów organizacji tworzących Koalicję 7czerwca. Koalicja 7czerwca jest kontynuacja zawiązanej przed wyborami parlamentarnymi w 2007 r. Koalicji 21października. Zorganizowano wtedy kampanię "Zmień kraj. Idź na wybory".