Już 44,2 proc. Polaków z powodu ostatnich bankructw zrezygnowałoby z wczasów zorganizowanych przez touroperatora na rzecz wyjazdu na własną rękę - wynika z badania przeprowadzonego dla "Dziennika Gazety Prawnej" przez Homo Homini. Konsumenci stali się też bardziej ostrożni w selekcji biura, z którym wybiorą się na urlop. Ceną przy wyborze wycieczki kieruje się już tylko 13,5 proc. Najważniejszym kryterium stała się marka i renoma biura oraz opinie na forach internetowych. Kieruje się nimi 45,4 proc. kupujących. Z szacunków wynika, że w tym roku z powodu upadłości polskich biur ucierpiało już 35 - 40 tys. osób. Najwięcej w związku z bankructwem Sky Club, z powodu którego skrócone wakacje lub ich brak przytrafił się ok. 23 tys. klientom. Na sprowadzenie turystów z zagranicy do kraju urzędy marszałkowskie wydały już 6 mln zł.