- Polska nie miała dotychczas takiego dokumentu wieloletniego. Turyści stają się jednak coraz bardziej wymagający, dlatego sam Kraków, Wawel i muzeum Czartoryskich już nie wystarczą, aby przyciągnąć ich do Polski - mówił Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej na dzisiejszym (23 stycznia). - W katalogach touroperatorów pojawiają się coraz częściej i inne wydarzenia - spektakle, festiwale, cykliczne imprezy plenerowe, które mają swoją publiczność - dodał Bartłomiej Walas. Wiceprezes podkreślał, że POT zdaje sobie sprawę, iż obecnie największą przeszkodą w rozwoju marketingu turystycznego naszego kraju jest wizerunek Polski w oczach obcokrajowców. Zmiana sposobu postrzegania naszego kraju dokonywać się ma, zgodnie z założeniami Strategii, m.in. poprzez kampanie produktowe i wizerunkowe. I tak, tematem kampanii wizerunkowej na ten rok miałaby być "Atmosfera polskich miast", w 2010 roku zaś "pałeczkę" przejęłaby "Muzyczna Polska - Chopin i inne wydarzenia", w 2011 "Nowoczesność miast i infrastruktury", a potem kolejno "Miasteczka historyczne", "Zamki i Pałace" oraz "Miasta - kandydaci do Europejskiej Stolicy Kultury". Dokument, który w całości dostępny jest na stronie internetowej Polskiej Organizacji Turystycznej (www.pot.gov.pl) wśród najważniejszych dla marketingu Polski wydarzeń na lata 2009 - 2014, wymienia m.in. Międzynarodowy Rok Astronomii, 70- rocznicę wybuchu II Wojny Światowej, 20 - rocznicę upadku komunizmu w Europie Środkowo - Wschodniej, Rok Chopinowski (2010), Mistrzostwa Europy w koszykówce kobiet (2011), EURO 2012 czy sezon Polski we Włoszech (2013). Wśród czternastu wydarzeń kulturalnych Polski o zasięgu międzynarodowym, które POT wymienia w dokumencie znalazły aż trzy imprezy krakowskie: Krakowski Festiwal Filmowy, Festiwal Kultury Żydowskiej oraz Festiwal Sacrum Profanum. (MS). Wiadomość pochodzi ze strony oficjalnej Urzędu Miasta Krakowa.