Otwarcie tunelu pod Ursynowem odbyło się w poniedziałek 20 grudnia z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego. - Dzisiaj otwieramy tutaj najnowocześniejszy tunel w Polsce i jednocześnie najdłuższy tunel w Polsce, to ponad 2 kilometry - mówił szef rządu. Tunel pod Ursynowem liczy 2335 metrów i jest częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. Od 22 grudnia 2020 r. kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek tej trasy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z mostem na Wiśle. Tunel pod Ursynowem. Kto za niego zapłacił? Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment POW, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko. - Dawniej byłoby jasne, że większość z tych środków pochodzi z funduszów europejskich (...) Dziś z dumą mogę powiedzieć, że większość, 2/3 tych środków, pochodzi z budżetu państwa polskiego (...) To coś, co daje dobrą perspektywę na przyszłość - powiedział premier. Zobacz więcej: Tunel na Ursynowie oddany do użytku Otwarcie tunelu pod Ursynowem. Niewygodne pytanie na konferencji prasowej Na konferencji padło pytanie o to, dlaczego na otwarciu tunelu pod Ursynowem nie ma przedstawiciela stołecznego ratusza, który współpracował z administracją drogową przy budowie dojazdu do tunelu. - To jest inwestycja nadzorowana i realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Ona jest realizatorem tego przedsięwzięcia, nie m.st. Warszawa - odparł rzecznik rządu Piotr Müller. Tunel połączył dwa odcinki autostrady A2 O planach rozwoju autostrady A2 mówił na uroczystym otwarciu tunelu pod Ursynowem minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. - Za dwa lata jesteśmy w Siedlcach autostradą A2, za 3 lata w Białej Podlaskiej. Ta bardzo oczekiwana przez wszystkich użytkowników dróg nasza droga autostradowa staje się rzeczywistością - powiedział Adamczyk. Dodał, że w tym roku powinien zostać oddany do użytku jeszcze fragment autostrady A1 między Łodzią a Częstochową i odcinek trasy S7 na północ od Płońska. Autostrada A2 biegnie od granicy z Niemcami na wschód kraju przez Świecko, Słubice, Nowy Tomyśl, Poznań, Wrześnię, Konin, Koło, Łódź, Łowicz, Skierniewice, Grodzisk Mazowiecki, Pruszków, Warszawę i obecnie kończy się na wysokości Mińska Mazowieckiego. Dalej jej przebieg zaplanowano przez Siedlce, Białą Podlaską, Kukuryki do granicy z Białorusią.