Remont na ul. Targowej to pierwszy etap modernizacji trasy tramwajowej na odcinku Dworzec Wileński - Stadion Narodowy - Rondo Waszyngtona. Inwestycja podzielona jest na kilka etapów, wszystkie prace mają zakończyć się w październiku tego roku. Remont skrzyżowania ulic Targowej i Kijowskiej w relacji północ-wschód, czyli skrętu w lewo z ul. Targowej, potrwa do 12 czerwca. W tym czasie tramwaje nie będą kursować ul. Targową na odcinku Kijowska - Dworzec Wileński. Zmienią się trasy tramwajów linii: 3, 20, 22, 25, 26 i 28. Tramwaje linii 3 i 22 będą skręcały z ul. Targowej w ul. Kijowską. Linie 25 i 26 zamienią się krańcowymi pętlami - tramwaje linii 25 skręcą przy Teatrze Powszechnym w kierunku ul. Grochowskiej i dojadą do pętli na rondzie Wiatraczna. Na Annopol, gdzie normalnie ma swoją pętlę linia 25, w czasie remontu dojedzie linia 26, która przy Dworcu Wileńskim - zamiast jechać w stronę Grochowa - skręci w kierunku ul. 11 Listopada. Linia 20 będzie kursować między Boernerowem a Żeraniem - tramwaje skręcą z al. Solidarności w ul. Targową i dalej pojadą ul. Jagiellońską. Tramwaje 28, zamiast jechać do ronda Wiatraczna, skończą trasę na pętli Ratuszowa zoo. Podczas remontu na ul. Targowej jeździć będą dwie autobusowe linie zastępcze: Z-1 (będzie kursowała pomiędzy rondem Waszyngtona a Dworcem Wileńskim) oraz Z-2 (kursująca z i do pętli przy Dworcu Wschodnim na ul. Lubelskiej. Przez ok. 2-3 tygodnie nie będzie w tym miejscu utrudnień dla kierowców - roboty będą prowadzone poza jezdniami. Potem zamknięty zostanie przejazd wschodnią (w kierunku al. Solidarności) jezdnią ul. Targowej przez skrzyżowanie z ul. Kijowską. Kierowcy ominą zamknięty fragment drogi skręcając w ul. Kijowską; potem przejadą przez pas zieleni dzielący dwie jezdni i drugą jezdnią ul. Kijowskiej wrócą na ul. Targową. Także w poniedziałek, po pięciu tygodniach, zakończy się remont węzła tramwajowego po północnej i wschodniej stronie skrzyżowania al. Niepodległości i ul. Nowowiejskiej. Przywrócony zostanie ruch tramwajów na ciągu al. Jana Pawła II - Chałubińskiego - al. Niepodległości (na odcinku między al. Solidarności a ul. Nowowiejskiej). Na swoje trasy wrócą tramwaje linii 16, 17 i 33. Koniec remontu torów oznacza także koniec zmian w ruchu samochodów na tym odcinku al. Niepodległości. Jeszcze przez tydzień zwężony będzie jednak wschodni wjazd z al. Armii Ludowej w al. Niepodległości oraz wschodnia jezdnia al. Niepodległości, przy skrzyżowaniu z al. Armii Ludowej. Trwać będzie także remont torowiska na ul. Nowowiejskiej - między Pl. Zbawiciela a Pl. Politechniki; tramwaje nie będą kursować na całym odcinku między al. Niepodległości a Pl. Zbawiciela. Podczas tego remontu kursować będą tramwaje zastępczej linii 74 - pojadą ulicami: Banacha, Grójecką, Filtrową, Nowowiejską, al. Niepodległości, Rakowiecką, Wołoską, Woronicza i Puławską. Zarząd Transportu Miejskiego przypomina, że w przypadku korzystania z tzw. przejazdu łączonego (linie podstawowe, których trasy uległy zmianie + linie zastępcze), bilet jednorazowy skasowany w jednym z pojazdów tych linii zachowuje ważność w drugim, a także w pojazdach linii, których trasa pokrywa się z trasą linii zastępczych. Dla samochodów zamknięte będą odcinki ul. Nowowiejskiej między Pl. Politechniki i ul. Waryńskiego oraz między ul. Waryńskiego i Pl. Zbawiciela. Nadal będą obowiązywać też ograniczenia na obu tych placach oraz na odcinku ul. Nowowiejskiej między al. Niepodległości a Pl. Politechniki. Remont ul. Nowowiejskiej potrwa do 31 lipca, ruch prawdopodobnie zostanie przywrócony jednak wcześniej - prace wymagające jego wstrzymania mają trwać do 12 czerwca. Szczegóły na temat remontów i zmian w komunikacji miejskiej można znaleźć na stronie ZTM: www.ztm.waw.pl.