W ramach akcji, pasażerowie PKP Intercity mogli wysłać do przewoźnika zdjęcia lub nagrania z telefonu komórkowego, pokazujące brud w przedziałach i toaletach. Niezależnie od uwag o czystości toalet, pasażerowie komentowali także zbyt małe kosze na śmieci, czystość podłóg, okien i zewnętrznej części wagonów, a także brak pokrowców na zagłówki. Na podstawie zebranych od pasażerów informacji ma powstać raport. Rzecznik spółki Małgorzata Sitkowska poinformowała, że pierwsze działania poprawiające sytuację zostaną podjęte w pierwszym kwartale tego roku. Przewoźnik planuje m.in., aby pociągi na najdłuższych trasach były sprzątane także w trakcie podróży. Jak powiedziała rzeczniczka, przewoźnik udostępnił stały adres e-mail, na który, mimo zakończenia akcji, pasażerowie będą mogli zgłaszać uwagi o czystości w pociągach. Rzeczniczka dodała, że przewoźnik użytkuje ok. 1,4 tys. wagonów. FB.init("baac9ef38ccd29fc91ce2d9d05b4783b");