Zakaz wjazdu do miasta w godzinach szczytu obowiązuje od 2006 roku. Teoretycznie między 7 i 10 oraz 16 i 20 mogą jeździć tylko ciężarówki z identyfikatorami C16, które Zarząd Dróg Miejskich miał wydawać w wyjątkowych sytuacjach. Według danych z listopada, ZDM wydał 10 627 identyfikatorów; dla porównania Miejskie Zakłady Autobusowe mają w szczycie na ulicach do 1090 pojazdów. Jak mówi rzecznik ZDM Adam Sobieraj, wnioski przechodzą przez sito selekcji, wiele jest odrzucanych. - Na terenie Warszawy trwa po prostu dużo budów, które trzeba obsłużyć - wyjaśnia. Jak stwierdza gazeta, to jednak słabe wytłumaczenie, bo wykonawcy II linii metra między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim mają 200 identyfikatorów. A nawet jeśli doliczyć inne duże inwestycje w stolicy, to do prawie 11 tys. zezwoleń będzie daleko - ocenia "Życie Warszawy".