Ministerstwo Transportu zakłada, że już 19 stycznia wszystkie WORD-y mają mieć jednolity system do przeprowadzania egzaminów teoretycznych. W praktyce ośrodki zamierzają powierzyć wykonanie systemów dwóm różnym firmom. Według założeń WORD-y miały przeprowadzić wspólny przetarg i wykonanie systemu powierzyć jednemu z dwóch oferentów: PWPW/HP lub ITS/Sygnity. Jednak przedstawiciele ośrodków egzaminacyjnych twierdzą, że przepisy określające wymogi wobec systemu ukazały się zbyt późno, aby ośrodki zdążyły razem przygotować przetarg. WORD-y zdecydowały, by uruchomić 49 oddzielnych postępowań, każde o wartości poniżej 14 tys. euro. Ale 25 ośrodków skłania się ku ofercie PWPW/HP, podczas gdy cztery oficjalnie zadeklarowały chęć podpisania umów z ITS/Sygnity. 20 WORD-ów jeszcze nie podjęło decyzji. Sprawę komplikuje fakt, że każdy z oferentów opracował własną bazę kilku tysięcy pytań egzaminacyjnych. W praktyce może się okazać, że to samo pytanie jest różnie wyceniane przez systemy. A to może mieć wpływ na wynik końcowy egzaminu.