Jeżdżące tymi ulicami tramwaje zostaną skierowane na trasy objazdowe. Od 6 września tramwaje linii 8 pojadą ulicami: Wolską, Al. Solidarności i Towarową, natomiast linia 10 będzie kursować ulicami: Wolską, Al. Solidarności i Al. Jana Pawła II. Jak poinformował w czwartek rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow, nowa organizacja ruchu w tym rejonie Woli ma związek z przygotowaniami do budowy szybu startowego dla tarcz, które będą drążyć tunele podziemnej kolejki. Zanim rozpocznie się budowa, na wysokości ul. Korczaka musi powstać przejazd przez tory tramwajowe, którym pojadą samochody osobowe. Krajnow zaznaczył, że w związku z planowaną budową szybu startowego prowadzone są też inne roboty - trwa budowa pasa do skrętu w lewo z ul. Towarowej w ul. Kolejową, którą poprowadzony będzie objazd dla samochodów. Na całej ul. Kolejowej i Przyokopowej ma zostać ułożona nowa nawierzchnia. W najbliższy weekend przeprowadzony ma być remont ciągu ulic Siedmiogrodzkiej i Grzybowskiej (na odcinku od ul. Skierniewickiej do ul. Towarowej), które też będą ulicami objazdowymi. Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał długość 6,1 km - od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Będzie to siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Zakończenie budowy tego odcinka planowane jest na koniec 2013 roku.