Urząd miasta postanowił wykorzystać do promocji Warszawy między innymi powstający właśnie film o Chopinie "Latająca maszyna" z wykorzystaniem animacji 3D i udziałem Lang Langa, chińskiego pianisty będącego jednocześnie gwiazdą kultury pop. Film, który wejdzie na ekrany kin w przyszłym roku, będzie opowiadał o przygodach dwójki dzieci, które wybierają się w podróż śladami kompozytora i jego muzyki. Ponadto miasto zamówiło reklamę w grze komputerowej, która będzie towarzyszyć promocji filmu w kilkudziesięciu krajach, m.in. w Chinach i Japonii. Również stołeczne dzielnice chcą wzbudzić zainteresować młodych ludzi. Nośniki dla komputerowców o wyglądzie klocka Lego przygotowała np. Ochota. Z kolei na Bielanach są one w kształcie karty kredytowej z herbem i widoczkiem z dzielnicy. Swoją propozycję ma także Wola, która chce zachęcić do udziału w konkursie pistoletami do laserowego paintballa i odtwarzaczami MP3. Młodzież z gimnazjów i szkół średnich, która zaproponuje hasło reklamowe dla dzielnicy, zawalczy też o przelot awionetką, przejażdżkę monster truckiem i wynajęcie toru gokartowego dla siebie i przyjaciół. - Konkurs służy zaangażowaniu uczniów w życie dzielnicy - mówi rzecznik Woli Anna Fiszer-Nowacka. Innym sposobem dotarcia do młodych ludzi jest organizacja imprez. Oczkiem w głowie ratusza są m.in. zawody tańca break-dance Warsaw Challenge, na które przyjeżdżają miłośnicy hip-hopu z całej Europy. To niejedyne przykłady promocji Warszawy i dzielnic skierowany do ludzi młodych. Grupa ta dla urzędników jest coraz bardziej atrakcyjnym celem - podsumowuje Życie Warszawy. Więcej w poniedziałkowym wydaniu gazety.