Po miesiącach przygotowań i pokonywania biurokratycznych przeszkód władze Warszawy mają pierwszy z wyczekiwanych dokumentów. Obok ronda Daszyńskiego może ruszać drążenie dwóch tuneli. To pierwszy etap wyczekiwanej budowy siedmiu stacji II linii. Teoretycznie prace mogą zacząć się nawet teraz. Pozwolenie ma bowiem rygor natychmiastowej wykonalności. Drążenie II linii metra wystartuje z Woli w kierunku Powiśla. Do tego konieczne będzie zamknięcie ul. Prostej biegnącej wśród wolskich biurowców - między rondem Daszyńskiego a Karolkową. Ruch zostanie skierowany ul. Karolkową i Kolejową do Towarowej i pl. Zawiszy. W ciągu najbliższych dni Metro Warszawskie wystąpi do Zarządu Dróg Miejskich o zgodę na zajęcie ul. Prostej. Jednocześnie zawiadomi nadzór budowlany o ruszającej inwestycji. Jak podaje gazeta, ratusz zastanawia się też nad szybkim remontem ul. Kolejowej, którą przez co najmniej trzy lata będzie odbywał się ogromny ruch objazdowy. Drogowcy planują na Kolejowej budowę odwodnienia i ułożenie nowej nawierzchni. Według nieoficjalnych informacji, te prace mogą spowodować przesunięcie zamknięcia Prostej na wrzesień, kiedy warszawiacy wrócą z wakacji i zaczną się korki. Do tego czasu w rejonie przyszłej stacji Rondo Daszyńskiego wykonawca będzie musiał przełożyć plątaninę urządzeń podziemnych. Łącznie to 85 km kabli światłowodowych, 40 km kabli teletechnicznych średniego i niskiego napięcia, a także sieć cieplna, wodociągowa i kanalizacyjna. Obszerny materiał nt. II linii metra - w czwartek na pierwszej stronie "Życia Warszawy".