Tramwaj wodny pływać będzie do końca września na trasie między Cytadelą a Cyplem Czerniakowskim. Po drodze zatrzyma się na Podzamczu i przy moście Poniatowskiego. Każdego dnia odbywać ma się sześć rejsów, pierwszy o godz. 10, ostatni - po 18. W planach są również weekendowe rejsy statkiem nad Zalew Zegrzyński - poinformował w czwartek w komunikacie rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow. ZTM zapowiada również uruchomienie trzech przepraw promowych - na wysokości Łomianek, Podzamcza i Cypla Czerniakowskiego. Rejsy mają odbywać się co pół godziny, między 12.45 a 19.45 w dni robocze (14 rejsów) oraz w godzinach 10.45-19.45 w soboty i dni świąteczne (18 rejsów). Na ulicach Starówki pojawią się dwa konne omnibusy, w tym jeden piętrowy. W tym roku ich trasa zostanie wydłużona i będzie przebiegać z placu Zamkowego przez Rynek Nowego Miasta, następnie do stacji metra Ratusz Arsenał i z powrotem na Plac Zamkowy. Na trasie znajdzie się pięć przystanków: przy Pl. Zamkowym, przy ul. Mostowej, przy ul. Kościelnej, przy Pl. Krasińskich oraz przy ul. Długiej. Cały przejazd ma trwać niecałą godzinę. Omnibusy będą kursowały co godzinę od wtorku do niedzieli, między godz. 11-18 (piętrowy) i 11.30-18.30 (parterowy). W dni świąteczne omnibus parterowy rozpocznie kursowanie o godzinę wcześniej. Stołeczni radni zdecydowali w czwartek, że spośród wszystkich atrakcji bezpłatna będzie tylko przejażdżka promem. Normalny bilet za rejs tramwajem wodnym lub przejazd omnibusem będzie kosztował 14 zł. Połowę tej kwoty zapłacą m.in. uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych (do ukończenia 21. roku życia) oraz studenci. Bilety grupowe (dla trzech-pięciu osób) kosztować będą 30 zł. 10 proc. zniżkę otrzymają pasażerowie z Warszawską Kartą Turysty. Przejazd zabytkowym tramwajem objęty będzie taryfą miejską - jednorazowy bilet normalny kosztuje 2,80 zł. Bezpłatnie podróżować będą m.in. dzieci do czasu objęcia obowiązkiem szkolnym i osoby po 70. roku życia. W budżecie ZTM przewidziano, że na uruchomienie wszystkich linii promocyjnych przeznaczone zostanie maksymalnie 1,37 mln zł. Wkrótce mają zostać ogłoszone przetargi na ich obsługę. Dodatkowe 80 tys. pójdzie na reklamę linii wśród mieszkańców stolicy i turystów. Planowane wpływy z tytułu sprzedaży biletów to niecałe 230 tys. zł.