Tylko w ubiegłych tygodniach DaimlerChrysler był sponsorem dwóch inicjatyw pro-europejskich: "X Polskich Spotkań Europejskich" i "Parady Schumana" , organizowanej przez Polską Fundację R. Schumana oraz konferencji organizowanej przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych nt. "Unia Europejska a kultura - czy naprawdę chodzi tylko o pieniądze?". 19 maja na ulice Warszawy wyjechały trzy samochody marki smart oklejone w barwy polskie i europejskie oraz - za zgodą Polskiej Fundacji Roberta Schumana - hasłem "Tak, jestem Europejczykiem" na drzwiach i masce. Smart, budzący swoim niekonwencjonalnym wyglądem powszechną sympatię, jest doskonałym nośnikiem komunikatów, zwracającym uwagę przechodniów i kierowców, zachęcając Polaków do oddania głosu w referendum. Auta będą widoczne na ulicach miasta do 5 czerwca. W samochodach tych będzie również można zobaczyć znane i lubiane osobistości. Za kierownicą jednego ze smartów usiądzie Kuba Wojewódzki. Kampanię wsparli również Mateusz Kusznierewicz, Krzysztof Materna oraz Cezary i Weronika Pazura.