Natomiast operatorzy zapłacą w sumie ponad 7 milionów złotych za niedozwolone klauzule w umowach. Poczta spóźnia się z dostarczaniem przesyłek, a największe opóźnienia notuje wśród przesyłek priorytetowych, czyli tych, za które klienci płacą dodatkowo, by dotarły do adresata już następnego dnia. Niechlubne pierwsze miejsce w tej kategorii zajmują paczki priorytetowe - zaledwie ponad połowa z nich dociera na czas. Z punktualnością poczty jest coraz gorzej, bo ilość przesyłek dostarczanych w terminie systematycznie spada już od czterech lat. Ukarani operatorzy to natomiast Dialog, Tele2 i warszawski Aster. Ten ostatni każe sobie płacić rachunki telefoniczne, których klienci nie otrzymali, nie wiedzą więc, ile powinni zapłacić. Dialog pobiera z kolei opłaty za ponowne włączenie usług, wyłączonych z powodu niepłacenia rachunków. Nakłada tym samym drugą karę, bo pierwsza to naliczone karne odsetki. Operatorzy mają zmienić umowy, a od kar na pewno się odwołają.