Uzasadnieniem są pięciomiesięczne - bezskuteczne - starania firmy o zaakceptowanie przez Straż Pożarną instalacji przeciwpożarowej w hali odlotów nowego terminalu. Przez ostatnie 5 miesięcy konsorcjum usiłowało uzyskać akceptację Państwowej Straży Pożarnej dla instalacji przeciwpożarowej w hali odlotów Terminalu 2 - czytamy w komunikacie. Chodzi o wentylatory, które zagłuszają komunikaty ostrzegawcze po 3 minutach od włączenia. Jeśli w końcu terminal 2 uda się otworzyć, z warszawskiego lotniska będzie mogło skorzystać 12 mln pasażerów rocznie (w 2005 r. z Terminalu 1 skorzystało 7,1 mln osób, choć jest on obliczony na 3,5 mln). Powierzchnia nowego terminalu to 110 tys. m.kw. (czyli ponad dwa razy więcej niż Terminalu 1), ma być w nim m.in. 11 restauracji i 14 sklepów.