Podczas prac remontowych na moście ruch był zamknięty dla samochodów, jeździły po nim tylko tramwaje. Przeprawa została zamknięta 7 lipca. Wymieniono asfalt z jezdni oraz beton z chodników i zatok autobusowych. Zdemontowano m.in. stare krawężniki i studzienki odprowadzające wodę. Pomost oczyszczono z izolacji, a następnie wyrównano specjalną zaprawą - na jezdniach ułożono dwie warstwy asfaltu twardolanego oraz jedną - ścieralną. - Zastosowaliśmy najlepsze materiały, o najwyższej trwałości. Nowa izolacja mostu powinna przetrwać przez około trzydzieści lat, nie powinno być żadnych przecieków przez płyty i żadnego remontu nawierzchni - zapewnia Andrzej Kowalik z Warszawskiego Przedsiębiorstwa Mostowego Mosty S.A. Na przyszły rok stołeczny Zarząd Dróg Miejskich planuje kolejny remont na moście - jak zapewnia - tym razem bez utrudnień ruchu. Odnowione mają zostać balustrady, latarnie oraz stalowa konstrukcja pod mostem. Wyremontowana ma być także zabytkowa wieżyca na moście. Jak poinformowano, do połowy sierpnia tego roku ZDM na remonty nawierzchni w stolicy wydał 80 mln zł. To więcej niż w całym 2007 roku - zapewnia Zarząd.