Jaka jest obecna kondycja rynku DVD w Polsce, skazanego dziś na dystrybucję płyt za pośrednictwem popularnych tytułów prasowych? Jak mówią przedstawiciele firm sprzedających filmy, kiedyś inserty były tylko dodatkową formą sprzedaży DVD, dziś stanowią dla dystrybutorów niezbędną pomoc w docieraniu do nabywców. - Rynek DVD dołuje. Wieszczę smutny koniec tego nośnika w niedalekiej przyszłości. Wszystko znajduje się w internecie. Oryginalne DVD z filmem jest już ludziom do niczego niepotrzebne - kategorycznie stwierdza Roman Gutek, dystrybutor filmowy Gutek Film. Maciej Bechta, zajmujący się dystrybucją DVD w firmie Kino Świat, zwraca jednak uwagę, że jeżeli nośnik DVD przetrwa, to tylko z filmami zaliczanymi do klasyki kinematografii. - Dostrzegam potencjał w klasyce. Choć grono odbiorców legendarnych dzieł jest niewielkie, jestem przekonany, że zawsze znajdą się ludzie, którzy będą chcieli mieć swój ulubiony film na półce w domu - komentuje Maciej Bechta.