Jak poinformowała koordynator kampanii z Fundacji Świętego Mikołaja, Karolina Błaszczyk, celem akcji jest rozpowszechnianie myśli Jana Pawła II oraz zbiórka pieniędzy na rzecz programu stypendialnego dla ubogiej i zdolnej młodzieży z terenów wiejskich. W ramach kampanii w największych miastach Polski wykorzystanych zostanie łącznie ponad 550 billboardów i 450 citylightów. Dodatkowo, w środkach komunikacji miejskiej pojawi się siedem tysięcy plakatów. Film reklamowy IX Dnia Papieskiego wyemitują niektóre stacje telewizyjne i radiowe; reklamy pojawią się również w ok. 30 gazetach i tygodnikach. Fundacja Świętego Mikołaja wspiera organizację kampanii społeczno-informacyjnej Dnia Papieskiego od 2005 r. Tegoroczna kampania promocyjna ściśle nawiązuje do głównego hasła IX Dnia Papieskiego - powiedział prezes Fundacji Świętego Mikołaja, Dariusz Karłowicz. - W materiałach reklamowych wykorzystano najważniejsze słowa i obrazy symbolizujące dążenia Polaków do odzyskania wolności. Fragment homilii Jana Pawła II z 1979 roku: "Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze Ziemi, tej Ziemi", które dały milionom Polaków siłę do dalszego działania w walce o przyszłość w wolnym, niepodległym kraju - podkreślił Karłowicz. Fundacja "Dzieło Nowego Tysiąclecia" powstała w 2000 r. jako organizacja, której działalność ma upamiętnić pontyfikat Jana Pawła II przez promowanie nauczania papieża i wspieranie określonych przedsięwzięć społecznych, głównie w dziedzinie edukacji i kultury. Fundacja Świętego Mikołaja od dziesięciu lat organizuje społeczne i kulturalne kampanie reklamowe. Najważniejsze z nich to: "Grunt to rodzina" - fundacja, która od 2004 r. szerzy ideę rodzinnych domów dziecka; "Mama w pracy" - inicjatywa, której celem jest szerzenie świadomości społecznej dotyczącej sytuacji matek na rynku pracy i Dzień Papieski - we współpracy z Fundacją "Dzieło Nowego Tysiąclecia.