Celem kampanii ma być wznowienie debaty o zdrowym stylu życia i bezpiecznym życiu seksualnym. W jej ramach zorganizowane zostaną rozgrywki siatkówki plażowej, konkurs fotograficzny, zlot Harley Davidson i liczne koncerty, m.in. z udziałem zespołów Pectus, Voo Voo i Hey. Podczas imprez rozdawane będą ulotki informacyjne i prezerwatywy. Podczas konferencji prasowej inaugurującej kampanię Magdalena Ankiersztejn-Bartczak z Fundacji Edukacji Społecznej powiedziała, że młodzi Polacy nie mają praktycznie żadnej wiedzy na temat chorób przenoszonych drogą płciową i skuteczności prezerwatyw w zapobieganiu ich rozprzestrzeniania. Co roku zwiększa się w naszym kraju też liczba osób, u których wykryto obecność wirusa HIV. - Pod względem epidemiologicznym nie jest to znaczny wzrost, ale co roku wirus HIV wykrywany jest u 50 do 100 osób więcej niż w roku poprzednim. Nie wiemy jednak, jaki jest stan rzeczywisty, bo Polacy nie testują się w kierunku HIV. Ponad połowa osób, które są zakażone, w ogóle o tym nie wie - powiedziała Ankiersztej-Bartczak. Jak dodała, zakażają się głównie ludzie młodzi, między 15. a 25. rokiem życia, i to do nich skierowana jest kampania "Smakuj życie". Zaznaczyła, że w okresie wakacji dochodzi wśród nich do ryzykownych zachowań seksualnych, o czym świadczy m.in. to, że po wakacjach wzrasta liczba osób zgłaszających się do prowadzonych przez fundację punktów testowania w kierunku HIV. Kampania finansowana jest przez jednego z producentów prezerwatyw. Podczas konferencji zaprezentowano dane tej firmy, z których wynika, że statystyczny Polak zużywa w ciągu roku trzy-cztery prezerwatywy, podczas gdy w USA 23-24. Zdaniem Ankiersztejn-Bartczak, "niechęć" Polaków do prezerwatyw powodowana jest m.in. nieprawdziwymi informacjami, jakie przekazywane są przez publiczne media. - W zeszłym roku np. mówiono, że prezerwatywa ma ogromne pory i zabezpiecza w 40 proc. To prawda, że prezerwatywa nie zabezpiecza w 100 proc., a tylko zmniejsza ryzyko, ale nikt nie słyszy tego, co mówi się dalej - że wynika to głównie z powodu błędu człowieka, bo np. jest niewłaściwie zakładana - powiedziała Ankiersztejn-Bartczak. Kampania zakończy się 28 sierpnia koncertem w Operze Leśnej w Sopocie.