Maszyny wielokrotnie księgowały wypłaty i w rezultacie z kont znikało więcej pieniędzy, niż powinno. Przedstawiciele banków zapewniają, że pieniądze klientów są bezpieczne. Problem, z którym zetknęli się klienci mBanku i Multibanku wynika z błędnych transakcji rozliczeniowych w bankomatach. Winę za to, według obu placówek, ponosi zajmujący się obsługą kart płatniczych operator czyli Visa International. Problem ten dotyczy banków, zarówno Polsce, jak i w innych krajach w Europie i na świecie - tłumaczy Magdalena Ossowska z mBanku. W niektórych sieciach w momencie, kiedy klient wypłacał jakąś kwotę z bankomatu, na rachunku było to księgowane więcej niż raz. Sprawiło to, że konta klientów topniały w oczach. Pieniądze klientów są bezpieczne - zapewnia Mateusz Żelechowski z Multibanku. Według niego nikt nie straci ani grosza. Konsekwencje finansowe związane z brakiem środków na rachunkach klientów, będą oczywiście zawsze rozpatrywane na ich korzyść - uspokaja. Żelechowski dodaje, że bank dołoży wszelkich starań, żeby tę sprawę rozwiązać jeszcze dzisiaj. Nie jest jednak pewne, czy tak się stanie. Przedstawiciele Visy, rzekomego winowajcy całego zamieszania, nie znaleźli czasu, by udzielić komentarza w tej sprawie. Słuchaj Faktów RMF.FM