Hanna Wróblewska, jedna z kuratorek ekspozycji, oceniła, że rok 1968 to okres kumulacji napięć politycznych i społecznych. - Protesty, zamieszki i rozruchy przetoczyły się wtedy od Meksyku i Stanów Zjednoczonych, przez Niemcy, Francję, Polskę, Czechosłowację, aż po Japonię. Od tego czasu minęło 40 lat - mówiła Wróblewska. Zaznaczyła ona jednocześnie, że wystawa Rewolucje 1968 nie jest wystawą historyczną. Na wystawie pokazane są wyłącznie dzieła sztuki, a w opinii Wróblewskiej jest to "próba przedstawienia tego okresu poprzez sztukę". Wśród autorów prezentowanych prac znaleźli się Vito Acconci (USA), Tamas St. Auby (Węgry), Jerzy Bereś (Polska), Thomas Bayrle (Niemcy), Alighiero Boetti (Włochy), Bill Bollinger (USA), Włodzimierz Borowski (Polska), Louise Bourgeois (Francja/USA), Jan Dobkowski (Polska), Stanisław Dróżdż (Polska), Robert Filliou (Francja), Zofia Kulik (Polska), Yayoi Kusama (Japonia/USA), Andy Warhol (USA). Ważny element wystawy stanowią filmy. Zwiedzający zobaczą m.in. film Sympathy for the Devil Jean-Luca Godarda z Francji. Dokument składa się z dwóch odrębnych wątków. Sceny, które ukazują proces powstawania piosenki w studiu nagraniowym przeplatane są skeczami o politycznym zabarwieniu. Całość splatają odczytywane na głos fragmenty tanich powieści sensacyjnych i pornograficznych, w których zamiast imion głównych bohaterów podstawiono nazwiska czołowych polityków oraz innych postaci z pierwszych stron gazet. Zaprezentowane zostaną również m.in. filmy Haruna Farockiego i Helke Sander nt. wydarzeń, które pod koniec lat 60. wstrząsnęły Niemcami (m.in. zabójstwo studenta Benno Ohnesorga, podczas demonstracji przeciwko wizycie szacha Iranu). Zamieszki z marca 1968 roku na UW przedstawił na swoich rysunkach Witold Masznicz; nawiązuje do nich także praca czeskiego artysty Jiriego Kolara pt. Dziennik 1968, w jego kolażach można odnaleźć czeskie gazety z artykułami o wydarzeniach w Pradze i Warszawie. Na wystawie prezentowany jest także wątek feministyczny, obecny w sztuce końca lat 60. Reprezentantką tej sztuki jest m.in. Niki de Saint Phalle (Francja) oraz jej kolorowe rzeźby i instalacje, m.in. rzeźba Nana z 1968 roku. W tej części wystawy znajdą się także kolaże Marthy Rosler (USA), zestawiające agresję wobec kobiet z agresją w Wietnamie. Ekspozycji towarzyszy książka. Składają się na nią eseje analizujące najważniejsze zjawiska kulturowe, społeczne i polityczne roku 1968 na świecie, teksty historyczne i źródłowe - przemówienia, rezolucje, manifesty, apele itp. - oraz wypowiedzi bohaterów tamtych czasów i uczestników wydarzeń. Przedmową opatrzył książkę Adam Michnik. Ekspozycję można zwiedzać do 9 listopada w warszawskiej Zachęcie przy pl. Małachowskiego 3.