Punkt będzie działał w piątek, 13 marca, w godz. 14-17, przy skrzyżowaniu ulic Młynarskiej i Leszno. W nocy z soboty na niedzielę (tj. z 14 na 15 marca), około godz. 24.00, po przejechaniu ostatniego tramwaju przez most Śląsko-Dąbrowski, przeprawa zostanie zamknięta dla ruchu. Rozpocznie się największy tegoroczny remont miejskiej infrastruktury - modernizacja trasy tramwajowej na trasie W-Z. Tramwaje i samochody prywatne wrócą na most 1 września. Także od niedzieli rozpocznie się remont torowiska tramwajowego na ul. Młynarskiej. Wszystkie roboty na trasie W-Z zakończą się 17 października, a na ul. Młynarskiej 20 czerwca. Most Śląsko-Dąbrowski zostanie ponownie włączony do ruchu (wraz z torowiskiem tramwajowym) od 1 września. Do tego czasu po moście będą mogły poruszać się tylko autobusy Zarządu Transportu Miejskiego. Autobusem przez most Prace zostały podzielone na kilka etapów. Pierwszy potrwa do 11 kwietnia i obejmuje roboty na odcinku od placu Bankowego do ul. Jagiellońskiej, na skrzyżowaniu ul. Młynarskiej z ul. Wolską oraz na samej ul. Młynarskiej. Zarząd Transportu Miejskiego wprowadził na czas remontu zmiany w komunikacji miejskiej. Autobusy linii zastępczych Z1 i Z2, 190 i 390 oraz nocne N11, N21, N61, N71 przejadą przez most i będą omijały, całkowicie zamknięty dla ruchu wiadukt Pancera, ulicami Grodzką, Nowym Zjazdem i fragmentem Wisłostrady. Swoje trasy zmienią tramwaje - jeżdżące mostem Śląsko-Dąbrowskim zostaną skierowane na most Gdański. Dwie linie 23 i 26, które rozpoczną kursy do przystanku Metro Ratusz, od poniedziałku, 16 marca, dojadą od strony Woli do placu Bankowego i zawrócą na tymczasowej pętli za Muzeum Niepodległości. Wygodnym sposobem na przejechanie Wisły jest kolej - w pociągach Kolei Mazowieckich ważne są bilety ZTM (od dobowego wzwyż). Komunikację mieszkańcom okolic ul. Młynarskiej zapewnią linie Z1, 520 i 522. Szczegółowe informacje dotyczące zmian w komunikacji miejskiej znajdują się na stronie internetowej www.ztm.waw.pl oraz na ulotkach i plakatach w środkach komunikacji miejskiej i na przystankach. Samochody na inne mosty Ze sporymi utrudnieniami muszą się liczyć kierowcy. Zamknięta dla ruchu będzie ul. Młynarska, a ul. Wolska bezpośrednio przy skrzyżowaniu przy "pedecie" będzie zawężona do jednego pasa w każdą stronę. Główny objazd zamkniętej ul. Młynarskiej prowadzi ul. Płocką, na skrzyżowaniu Płocka-Obozowa wybudowana zostanie tymczasowa jezdnia do skrętu w lewo w ul. Obozową. Skrzyżowanie ulic Młynarskiej, Górczewskiej i Leszno zostanie zawężone (bez całkowitego zamknięcia) na okres ok. dwóch tygodni na przełomie maja i czerwca; w tym samym czasie skrzyżowania z ul. Żytnią i ul. Wolską będą całkowicie przejezdne. Kierowcy poruszający się al. Solidarności powinni kierować się na inne mosty, np. Gdański i Świętokrzyski. Przy pl. Bankowym samochody indywidualne dojadą al. Solidarności tylko do ul. Bielańskiej, z przeciwnego kierunku możliwy będzie wjazd na trasę W-Z z ul. Bohaterów Getta tylko w kierunku Woli. Po stronie praskiej zamknięty będzie wyjazd z ul. Sierakowskiego w al. Solidarności, w kierunku ul. Targowej można będzie wyjechać z ul. Jagiellońskiej. W przeciwnym kierunku kierowcy będą musieli "rozjechać się" w ul. Targową, bo do ul. Jagiellońskiej dopuszczony zostanie tylko dojazd dla mieszkańców. Tramwajem szybciej i ciszej Rozpoczynający się remont to kontynuacja robót z zeszłego roku i jednocześnie drugi etap remontu torowiska na trasie W-Z oraz nowy remont czyli prace na ul. Młynarskiej. O tych dwóch remontach mówimy jednocześnie, ponieważ są one ze sobą ściśle związane. Punktem stycznym jest skrzyżowanie przy "pedecie" na Woli - każda zmiana torowiska na ul. Wolskiej wymusza zmiany na ul. Młynarskiej i odwrotnie. Dlatego roboty w tym miejscu muszą odbywać się w tym samym terminie. Roboty tramwajowe to budowa torowiska bezpodsypkowego, z płytą betonową i z szyną w otulinie z żywic o trwałej elastyczności, bądź gumy, dla zapewnienia skutecznej ochrony przed wibracjami. Dodatkowo, na odcinku od placu Bankowego do ul. Jagiellońskiej, zastosowany zostanie drugi stopień ochrony przeciw drganiom w postaci maty elastycznej pod płytą torowiska. Wymienione zostaną wszystkie rozjazdy na skrzyżowaniach, sieć i urządzenia trakcyjne. Przebudowane zostaną przystanki, min. wydłużą się platformy, ustawione zostaną wiaty, a po remoncie przystanki na pl. Bankowym i Parku Praskim będą wspólne dla autobusów i tramwajów kursujących al. Solidarności. Na ul. Młynarskiej pomiędzy ul. Płocką a ul. Wolską torowisko zostanie nieznacznie przesunięte w kierunku wschodnim. Dzięki temu uda się wygospodarować przestrzeń potrzebną do wydzielenia z jezdni toru tramwajowego w kierunku ul. Wolskiej; dla samochodów powstanie oddzielny pas ruchu. Torowisko w jezdni (wspólne z pasem samochodowym) pozostanie tylko w kierunku ul. Obozowej. Remont tramwajowy na trasie W-Z przeprowadzi wybrane w przetargu konsorcjum firm Grupa ZUE S.A. z Krakowa i TOR-KAR-SSON z Elbląga, na ul. Młynarskiej prace wykonają Tramwaje Warszawskie własnymi siłami. Nie tylko tory Z tymi pracami zostały ściśle skoordynowane inne przedsięwzięcia. Przede wszystkim jest to remont wiaduktu Pancera. Zarząd Dróg Miejskich zbuduje nowe przyczółki, odnowiony zostanie cały wiadukt - pomost, barierki itp. Korzystając z zamknięcia ruchu Stołeczne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej wyremontuje magistralę ciepłowniczą przebiegającą pod al. Solidarności na wysokości ul. Jagiellońskiej. Na ul. Marynarskiej przy jednym zamknięciu ruchu swoje roboty wykonają Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, Stołeczne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej, RWE STOEN Operator, Miejska Spółka Gazownicza. Wymienione zostanie oświetlenie ulicy, a na koniec Zarząd Dróg Miejskich zwieńczy dzieło frezowaniem i ułożeniem nowej nawierzchni na ul. Młynarskiej. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony miasta Warszawa.