Jak poinformowała spółka Koleje Mazowieckie (KM), pociągi osobowe nie będą kursowały na odcinku Warka - Grabów n/Pilicą. W zamian zostanie wprowadzona autobusowa komunikacja zastępcza. W sumie spółka zapewni 14 autobusów, zabierających 60-100 osób. Pociągi przyśpieszone oraz PKP Intercity będą natomiast kursowały okrężną trasą przez Dęblin i Pilawę. Czas przejazdu pociągu wydłuży się o 20-30 minut. Zmiany w organizacji ruchu obowiązywać mają od 16 do 30 kwietnia. Rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Maciej Dutkiewicz poinformował, że remont mostu kolejowego na Pilicy będzie kosztował ok. 830 tys. zł. Prace polegać mają głównie na wymianie tzw. mostownic, czyli elementów konstrukcyjnych budowli. Dutkiewicz podkreślił, że remont mostu na Pilicy jest częściowo związany z planowaną na najbliższe lata modernizacją linii kolejowej nr 8 na odcinku z Warszawy do Radomia. Według niego, most został na razie wyłączony z programu modernizacji. Jak wyjaśnił, obiekt znajduje się na terenie obszaru Natura 2000, co wiązałoby się z pewnymi ograniczeniami czasowymi w prowadzeniu robót, a co za tym idzie - z opóźnieniem w realizacji inwestycji. Zdaniem Dutkiewicza, dzięki przeprowadzonemu już teraz remontowi mostu, po modernizacji linii kolejowej pociągi nie będą musiały w tym miejscu znacznie zwalniać. Według szacunków kolejarzy, po modernizacji na blisko 90 proc. trasy Warszawa - Radom pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 160 km/h. Czas przejazdu z Radomia do stolicy ma skrócić się o około godzinę. Obecnie pociąg jedzie przeszło dwie godziny. Orientacyjny koszt modernizacji linii nr 8 na odcinku Radom - Warszawa wynosi 1 mld 538 mln zł. Inwestycja ma być finansowana w ramach Projektu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pierwsze przetargi budowlane mają być ogłoszone jeszcze w tym roku, natomiast zakończenie prac planowane jest na przełomie 2014 i 2015 roku.